Valilikten yapılan açıklamada, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne gelen çağrıların yüzde 82'sinin asılsız çıktığı vurgulanırken, tek bir şahsın ise 6 ayda 848 kez hattı meşgul ettiğinin tespit edildiği bildirildi.
Yapılan araştırmada, hattı meşgul eden kişinin engelli olduğunun anlaşılması üzerine, durumun ailesine aktarıldığı ifade edildi.
Engelli şahsın annesi ise durumu yeni öğrendiğini belirterek çocuğunun 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere aramasına engel olacağını söyledi.
Açıklamada, vatandaşların daha hızlı, etkin ve verimli hizmet verebilmesi için 112'yi gereksiz yere meşgul edip asılsız ihbarlarda bulunulmamasının büyük bir önem arz ettiği kaydedildi. (İLKHA)