AK Parti Merkez Karar Yönetim Kurulu Üyesi (MKYK) ve Malatya Milletvekili Öznur Çalık, Malatya’daki temasları kapsamında yapımı devam eden 53,5 kilometrelik Kuzey Çevreyolu’nda incelemelerde bulunarak, yolun son durumuyla ilgili bir toplantı gerçekleştirdi.
Kuzey Çevreyolu şantiyesinde gerçekleşen toplantıda konuşan Karayolları Elâzığ Bölge Müdürü Yusuf Güneş, Malatya Kuzey Çevreyolu’nun hem bölge hem de kendileri için önemli bir proje olduğunu söyledi. Güneş, “Konuyla ilgili gereken hassasiyeti bakanlığımız ve genel müdürlüğümüz en iyi şekilde gösteriyorlar. Bize düşen bu hassasiyeti sonuna kadar sürdürmektir.” diye konuştu.
“Çevreyolu 25 adet köprü ve kavşak barındırıyor”
AK Parti Merkez Karar Yönetim Kurulu Üyesi (MKYK) ve Malatya Milletvekili Öznur Çalık ise, Toplam 53,5 kilometre uzunluğundaki Malatya Kuzey Çevre Yolunun da bu noktada katma değeri yüksek bir yatırım olduğunun altını çizerek, Çevreyolunun Darende Gölbaşı kavşağından başlayıp Pütürge yol ayırımından Malatya-Elâzığ yoluna bağlanan bir bağlantı yolu olduğunu ve güzergâh üzerinde 25 adet köprü ve köprülü kavşak bulunduğunu belirtti.
“Ulaşım süresini 1 saatten 25 dakikaya indirecek”
Çalık, doğu batı trafiğinin şu anda şehir içinden geçtiğini ve ulaşım süresinin 1 saati bulduğunu, Kuzey Çevreyolu’nun tamamlanmasıyla bu sürenin 25 dakikaya düşeceğini ifade ederek, “Çevre yolunun aktif hale gelmesi ile birlikte yerel ve bölgesel trafiği barındıran mevcut şehir geçişi rahatlayacak. Trafik güvenliği ve konforunu artıran çevre yolumuz sayesinde zaman ile birlikte akaryakıttan da tasarruf sağlanacak. Dur-kalk beklemelerinin ortadan kaldırılmasıyla da egzoz gazı salınımı da önemli ölçüde azalacak. Bu yol Malatya’nın trafiğini de ciğerlerini de temizleyecek.” dedi.
“Bugüne kadar 350 milyon TL harcandı”
Bu yatırımın hizmete girmesi ile Malatya’nın daha az gürültülü ve daha temiz bir çevreye de sahip olacağını belirten Çalık, “Proje bedeli 538 milyon TL olan bu yatırımımız için bugüne kadar 350 milyon TL harcama yapıldı ve 26,5 kilometresi tamamlandı. Yolumuzu kısmi olarak ocak ayının sonunda trafiğe açacağız. Yolun tamamını da inşallah 2023 yılına varmadan trafiğe açmış olacağız. Çevreyolu Malatya’mızın hem şehircilik hem de ekonomik gelişimine katkı sağlayacağı gibi daha fazla yatırım çekmesine de imkân oluşturacak” diye konuştu.
“Beylerderesi’ne alternatif bir köprü için de çalışmalar başladı”
Malatya’da 2003 yılında 36 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu, 455 kilometreye çıkardıklarını, hem bu sayede hızlı, güvenli, konforlu ulaşım hem de akaryakıt ve zamandan tasarruf sağlandığını ifade eden Çalık, Beylerderesi’ne alternatif bir köprü için de çalışmaların başladığını kaydetti. (İLKHA)