Mustafa Karakaş/DOĞRUHABER
Bu ülkedeki en gayri milli şeylerden biri olan piyango yani kumar da Milli kelimesini kullanıyor ya…
Hani denir ya..
Ölseydik de bu günleri görmeseydik.
Siyasetçiler Milli olmak merkezli politika ve söylemlerle rakiplerini eleştirmeye devam etsin piyango, yani kumar da kendisine “Milli” diyor.
İşte bu mil’i, ayarı olmayan kumar son günlerde televizyon reklamları eli ile evlerimize girmeye başladı.
Eskiden piyangonun reklamı ya hiç yapılmazdı olur ki yapılsa çok ama çok az yapılırdı.
Ama özelleştirme ile beraber reklamı o kadar çok yapılmaya başlandı ki!
Bir taraftan dindar bir nesil yetiştirme iddiasında olunacak ama diğer taraftan bangır bangır kumar reklamları yapılacak
İlginç!
Peki Türkiye’nin hukuki altyapısı kumar reklamının yapılmasına izin veriyor mu?
Hemen mevzuata bakalım.
Misal reklamlarla ilgili olarak TİCARİ REKLAM VE HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR YÖNETMELİĞİ 2.kısım 5. Madde c bendine baktığımızda reklamlardaki ölçü için şu kriterlerin konduğunu görürüz:
“Kamu düzenini bozan, şiddet hareketleri ile yasadışı veya kınanacak davranışlara yol açan, göz yuman, bu davranışları özendiren veya destekleyen unsurlar içeremez”
Kumar kınanacak bir şey midir? Elbette
Ama diyebilirsiniz ki “bu maddeden yasak mı olur. Size göre kınanacak bir şey olsa da başkalarına göre kınanacak bir şey olmayabilir.”
Eyvallah.
O zaman Piyango reklamının yapılamayacağına dair güçlü karine gerek diyorsunuz yani.
Bakalım!
Her ne kadar adına milli denilse de asla millilik ile milletle, halkın faydasına olmakla bir alakası olmayan Milli Piyango.
Ticari reklam ve haksız ticari uygulamalar yönetmeliğinin 27. Maddesinin 3. Fıkrasında yer alan “Falcı, medyum, astrolog ve benzerleri tarafından verilen hizmet reklamları ile yasadışı bahis ve kumar oyunlarının reklamları hiçbir şekilde yapılamaz.” İfadesi ne anlama geliyor diye sormak gerekir.