İletişim Başkanı Altun, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede engelli vatandaşların tüm hak ve imkânlardan eşit bir biçimde yararlanabilmelerine,  toplumsal hizmetlere, bilgiye, iletişim araçları ve mecralarına kolaylıkla ulaşmasına büyük önem verdiklerini vurguladı.

Engelli bireylerin kamu kurumlarına erişimlerinin kolaylaştırılması ve toplumsal yaşamda fırsat eşitliğine tam anlamda kavuşmaları amacıyla "Engelsiz CİMER Projesi"nin ilk ayağı olan görme engellilere yönelik uygulamayı devreye aldıklarını bildiren İletişim Başkanı Altun, bu kapsamda vatandaşların her türlü şikâyet, talep, görüş-öneri, istek, ihbar, bilgi edinme ve teşekkür amaçlı başvurularını CİMER üzerinden kolayca yapabileceğini belirtti.

Söz konusu uygulama ile bu yıl yaklaşık 6 milyon başvuru yapılan CİMER'in görme engelli vatandaşlara daha etkin, hızlı, kaliteli ve güvenilir bir kamu hizmeti sunulmasına katkı sağlayacağına dikkati çeken Altun, şunları kaydetti:

CİMER milletle devlet arasındaki köprüyü güçlendirmeye ve engelleri kaldırmaya devam ediyor. Engelsiz CİMER Projesi ile görme engelli vatandaşlarımız kendilerine özel uygulama destekleriyle CİMER'e kolayca başvuru yapabilecek ve verilen cevap ile başvuru hareketlerini inceleyebilecek. Görme engelli vatandaşlarımız mevcut bilgisayarlarında kullandıkları ekran okuyucularla CİMER'e başvuruda bulunabilecek. Bir sonraki aşama olan işitme engelli vatandaşlarımıza yönelik çalışmalarımız da hızla devam ediyor.

"Kulak Ver Projesi"  ile farklı dillerde sesli kitap imkânı

İletişim Başkanlığının diğer bir önemli çalışmasının da "Kulak Ver" uygulaması olduğunu anlatan İletişim Başkanı Altun, sesli kitap platformu ile görme engelli bireylerin yayınlara kolay bir şekilde erişim sağlayabileceğini söyledi.

Proje ile vatandaşların yayınlara erişiminde çeşitliliğin de artacağına dikkati çeken İletişim Başkanı Altun, "Devreye aldığımız platform ile yayınlarımızın farklı dillerde çevirileri de sesli kitap olarak erişime açılacak. Aynı zamanda bu platform üzerinden sesli betimlemesi yapılan kitaplarımıza da ulaşılabilecek. Bu çerçevede ilk olarak ülkemizin tanıtımının yapıldığı Türkiye'nin Sırları kitabımızın görsel içerikleri 4 farklı dilde sesli betimlenerek görme engelli vatandaşlarımızın hizmetine sunuldu. Vatandaşlarımız sesli kitaplarımıza https://kulakver.iletisim.gov.tr linki ile üzerinden erişebilecek ayrıca "Kulak Ver" isimli mobil uygulamamız üzerinden yayınlarımızı dinleyebilecek." ifadelerini kullandı.

İletişim Başkanı Altun, Başkanlıkça erişime açılan sesli kitapların 'Ayasofya-i Kebir Cami-i Şerifi' (Türkçe/İngilizce), 'Türkiye-Libya Mutabakatı' (İngilizce), 'Turkey's Counter Terrorism Perspective' (Almanca/Arapça/Rusça),'Türkiye'nin Doğu Akdeniz Stratejisi' (Türkçe),'Türkiye'nin Doğu Akdeniz'deki Hakları ve İddiaları' (Türkçe/İngilizce), 'Yukarı Karabağ'da 44 Günde Gelen Zafer' (Türkçe/İngilizce/Rusça), 'Engelsiz Erişim ve İletişim' (Türkçe), 'Yüzyılın İşgali: Tek Taraflı Planların Gölgesinde Filistin' (Türkçe/İngilizce/Arapça), 'Preveze Deniz Zaferi' (Türkçe), 'Türkiye'nin Yeşil Kalkınma Devrimi' (Türkçe/İngilizce) olduğunu kaydetti.

"Engelsiz iletişim hizmetlerini geliştirmeyi hedefliyoruz"

Engelli bireylerin toplumsal hizmetlere, medya ürünlerine, eğitim ve araştırma olanaklarına rahatça erişebilmeleri ve yaşam kalitelerini yükseltebilmeleri amacıyla medyadaki çeviri hizmetlerinin önem taşıdığına dikkat çeken İletişim Başkanı Altun, bu kapsamda İletişim Başkanlığı olarak Hacettepe Üniversitesi'nin iş birliğiyle "Engelsiz Erişim ve İletişim" kılavuzu hazırladıklarını bildirdi.

Kılavuzun alanındaki en kapsamlı ve derinlikli çalışma olma iddiasını taşıdığını belirten İletişim Başkanı Altun, bu çalışma ile engelsiz erişim ve iletişim alanındaki çalışmaların ve araştırmaların önemi konusunda farkındalığı artırmayı ve engelsiz erişimi destekleyecek çalışmalara ışık tutmayı amaçladıklarını vurguladı.

İletişim Başkanı Altun, "Bu ülkemiz için yeni sayılabilecek bir alan. İletişim Başkanlığı olarak engelli vatandaşlarımızın hizmet ve olanaklara sorunsuz ve çağın gereksinimlerine uygun bir şekilde erişebilmeleri için gayret gösteriyoruz. Bu alandaki farkındalığı artırmak için şüphesiz medyamıza ve iletişim alanında hizmet sunan kişi ve kurumlara da çok önemli görevler düşüyor.  Engelli vatandaşlarımıza çeviri hizmetinin sunulması için işaret dili başta olmak üzere altyazı, brail alfabesi gibi ihtiyaçların giderilmesi son derece önem arz ediyor. Yaptığımız çalışmalarla Türkiye'de engelsiz erişim ve iletişim hizmetlerini geliştirmeyi hedefliyoruz" değerlendirmesinde bulundu. (İLKHA)