Bakan Karaismailoğlu, son 19 yılda Kars’ın ulaşım ve iletişim altyapısına 7 milyar liralık yatırım yaptıklarını belirterek Kırmızı Köprü ile Akçalar Köprüsü’nün de hayata geçen çok önemli karayolu projeleri olduğunu söyledi.
Bu projelerle Ardahan, Iğdır ve Ağrı illerindeki sınır kapılarına daha hızlı ve daha konforlu alternatif erişim imkanı tesis ettiklerini kaydeden Karaismailoğlu, “Komşu ülkelerle yapılan ticaret hacminin artırılmasına katkı sağladık.” dedi.
İpek Yolu güzergahında yer alan Kars’ın, şehrin simgesi haline gelen Sarıkamış ve Çıldır Gölü’ndeki kış turizminin yanı sıra tarihi ve kültürel değerleriyle de önemli bir yere sahip olduğuna değinen Karaismailoğlu, “Doğu Ekspresi’nin de etkisiyle önemli bir turizm destinasyonu haline gelen Kars, aynı zamanda ülkemizi Kafkasya’ya da bağlamakta. Pandemi nedeniyle ara verdiğimiz Turistik Doğu Ekspresi’miz, seferlerine yeniden başlıyor. Ankara’dan Kars istikametine ilk sefer 15 Aralık’ta yapılacak. Trenimiz, Kars’tan ise 17 Aralık Cuma günü hareket edecek. Sadece yataklı ve yemekli vagondan oluşacak Doğu Ekspresi seferleri karşılıklı olarak haftada iki defa düzenlenecek. İlk seferinden bu yana 37 bin yolcunun seyahat ettiği, Ankara-Kars güzergahımız, dünyanın en güzel 4 tren rotasından biri olarak gösteriliyor. Bu hizmetimizle hem bölgenin kış turizminin canlanmasına önemli katkı sağlayacağız. Hem de gençlerimizin, insanımızın konforlu bir seyahatle doğusundan batısına bu kadim coğrafyayı ve kadim kültürümüzü tanımalarına olanak sunacağız.” ifadelerini kullandı.
“Kırmızı Köprü Ve Akçalar Köprüleri hayata geçen çok önemli karayolu projeleridir”
“Gürcistan, Ermenistan ve Nahcivan Özerk Cumhuriyeti gibi komşu ülkelere açılan beş sınır kapısına ulaşım sağlayan bölgemiz, Kuzey-Güney aksında Doğu Karadeniz’i Kuzey Tetek Hattı’na bağlaması bakımından da önem arz ediyor” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Kars’ın ulaşım ağını güçlendirecek her bir projenin değerinin farkındayız. O nedenle şehrimizin büyüyen yapısına ayak uyduran ve gelişimini destekleyen ulaşım ve iletişim yatırımlarını tek tek hayata geçirmek için 7/24 hizmet esasına göre çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Açılışını yapacağımız Kırmızı Köprü ve Akçalar Köprüleri de bu kapsamda hayata geçen çok önemli karayolu projeleridir. Bildiğiniz üzere DSİ’nin Kars Çayı üzerinde yürüttüğü Alabalık Barajı projelendirme çalışmaları nedeniyle Kars-Selim Ayrımı - Kağızman Yolu’nun bir kısmı baraj su havzası içinde kalıyor. Bu kesiminin 507 metre uzunluğunda inşa ettiğimiz Kırmızı Köprü ile geçilmesini sağladık. Bitümlü sıcak karışım kaplamalı tek yol standardında hizmet verecek Kırmızı Köprü sayesinde karayolunun Alabalık Barajı göl sahası kesiminde yol standardını yükselterek, trafiğin kesintisiz akışını tesis ettik. Kars-Susuz Ayrımı-Arpaçay Yolu’nun 11,4’üncü kilometresindeki Akçalar Köprüsü’nü de fiziki ve geometrik standartlara uygun olmadığı için yeniledik. Yolun doğusuna inşa edilen 75 metre uzunluğundaki köprümüz, bitümlü sıcak karışım kaplamalı halkımıza hizmet verecek.”
“Komşu ülkelerle yapılan ticaret hacminin artırılmasına katkı sağladık”
Bu projelerle Ardahan, Iğdır ve Ağrı illerindeki sınır kapılarına daha hızlı ve daha konforlu alternatif erişim imkanı tesis ettiklerini kaydeden Karaismailoğlu, “Komşu ülkelerle yapılan ticaret hacminin artırılmasına katkı sağladık. Ayrıca, Kırmızı Köprü’nün de üzerinde yer aldığı toplam 72 kilometrelik Kars-Kağızman güzergahının 37,6 kilometrelik kesiminde devam eden iyileştirme çalışmalarının tamamlanmasıyla yol 3,7 kilometre kısalacak. Böylece zamandan 7,5 milyon TL, akaryakıttan 3 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 10,5 milyon TL tasarruf edilecek, karbon emisyonu bin 147 ton azaltılacak.” diye konuştu.(İLKHA)