TOGG fabrikasını gezen Fatih Altaylı, izlenimlerini yazdı. TOGG’un CEO’su ile merak edilen fiyat konusunda da konuşan Altaylı, “Vergi ile rekabet avantajınızı kaybedersiniz” ifadelerini kullandı.

Fatih Altaylı’nın köşe yazısında ilgili bölüm şöyle:

“Bir kez daha fiyat konusunu açıyorum.

“Bu aracı bana göre 40 bin avro civarında mal edersiniz. Bu kalite için rekabetçi bir fiyat ama vergi ile rekabet avantajınızı kaybedersiniz“ diye fikrimi söylüyorum.

Karakaş’ın beden dilinden anladığımı maliyetin biraz daha aşağı çekilebileceğine inanıyor.

“Vergi konusunda devletin bir şeyler yapacağına inanıyorum. Bizi yüksek vergi ile başbaşa bırakmazlar. İç piyasada başarı için bu şart. İç piyasadaki başarı ise dış piyasa için şart” diyor.

İlk yıl yani 2022 Ağustosunu takip eden yılda piyasaya sızan üretim rakamı dedikodularından biraz daha fazla üretmeyi planlıyorlar.

“Zaten tamamını kamu alır” diyorum.

“Sadece kamu değil gerçek kullanıcılar alsın istiyoruz” diyor Karakaş.

“Euro çok artmazsa bugünkü kurdan 40 bin euroya beni de yazın sıraya” diyorum.

Ardından son durak olarak çarpışma testlerinde kullanılan otomobillerin üretildiği atölyeye geçiyoruz.

Burada sıkı bir ekip, yan sanayiden gelen parçaları en yüksek standartta ama elde birleştirerek ilk TOGG’ları üretiyor.

Sanayide BİW yani Body in White Türkçesi “beyaz gövde” olarak tanımlanan araçları.

Burada yazamayacağım bazı bilgiler ediniyorum.

Ancak bazıları sır.

Hemen unutuyorum bunları.

Bu araçlar daha sonra Almanya’ya çarpışma testlerine gidiyor.

İlk testler çok başarılı.”