Bakan Karaismailoğlu, Ankara-Polatlı-Sivrihisar Yolu projesi ile Ankara’nın batıya, Ege Bölgesi’nin ise İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Karadeniz’e bağlantısını sağlayan D-200 Doğu-Batı koridorunun kaliteli ve konforlu hizmet vermesi için iyileştirme çalışmaları yaptıklarını söyledi.

Transit trafiğin kesintisiz akışını sağladıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, yapılan iyileştirmeler ve yeni imalatlarla yıllık toplam 131 milyon TL tasarruf edileceğini kaydetti.

Bölgedeki trafik akışını rahatlatacak Polatlı Şehir Geçişi ve Kartaltepe Köprülü Kavşağı’nın yapım çalışmalarını tamamladıklarını kaydeden Karaismailoğlu, Köprülü Kavşağı’nın, Polatlı’da yaşayan vatandaşların güvenle ve konforla ilçe merkezine giriş ve çıkışına katkı sunacağını söyledi.

Karaismailoğlu, “2003 yılı öncesinde mevcut 6 bin 100 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızı, 28 bin 402 kilometrenin üzerine çıkardık. Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri de köprülerle aştık. 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğumuzu 632 kilometreye yükselttik.” dedi.

Polatlı Şehir Geçişi ve Kartaltepe Köprülü Kavşağı’nın da hayata geçen önemli projelerden biri olduğunu belirten Karaismailoğlu, “Ankara’nın, İzmir ve Ege Bölgesi ile bağlantısı Polatlı geçişinin de yer aldığı D-200 Devlet Yolu üzerinden sağlanmaktadır. Özellikle son yıllarda hızla büyüyen Başkent Organize Sanayi Bölgesi, Anadolu Organize Sanayi Bölgesi, Ankara 2. ve 3.Organize Sanayi Bölgeleri’nin faaliyetleri de bölge trafiğinin yoğunluğunu günden güne artırmaktadır. Güzergahın en yoğun olduğu kesimlerin yıllık ortalama günlük trafik değeri 50 bine yaklaşmaktadır ve bu sayı gün geçtikçe artmaktadır. Bu nedenle Ankara’nın batıya, Ege Bölgesi’nin ise İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Karadeniz’e bağlantısını sağlayan D-200 Doğu-Batı koridorunun kaliteli ve konforlu hizmet vermesi için iyileştirme çalışmaları yaptık.” ifadelerini kullandı.

Proje kapsamında yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Ankara Çevre Otoyolu Eskişehir Yolu Kavşağı’ndan Polatlı girişine kadar uzanan 52 kilometrelik kesimi ile 6,5 kilometrelik Polatlı Şehir Geçişi’ni 3 gidiş 3 geliş olmak üzere toplam 6 şeritli olarak yenilediklerini kaydetti.

Polatlı çıkışı-Sivrihisar Kavşağı arası 57,5 kilometrelik kesiminin ise 2 gidiş 2 geliş 4 şerit halinde toplam 116 kilometre olmak üzere bitümlü sıcak karışım kaplamalı olarak yenilediklerinin altını çizen Karaismailoğlu, “Çalışmalar kapsamında ayrıca; 52 kilometrelik ilk kesimde Alagöz Kavşağı’na ilave köprü yaptık.  6,5 kilometrelik Polatlı Şehir Geçişinde tek taraflı 5,3 kilometre kutu menfez şeklinde sel önleme drenaj kanalı ve 4 kilometre uzunluğunda 2x1 şeritli yan yol tesis ettik. 44 metre uzunluğunda Kartaltepe Köprülü Kavşağını tamamladık. Her biri 60 metre uzunluğundaki Sakarya, DDY-1 ve DDY-2 sağ köprülerini yıkıp yeniden yaptık. 57,5 kilometrelik ikinci kesimde de 24 kilometre tırmanma şeridi inşa ettik.” diye konuştu.

Karaismailoğlu, konuşmasının devamında şu değerlendirmelerde bulundu: “Ankara-Polatlı-Sivrihisar Yolu’nda yaptığımız iyileştirmeler ve yeni imalatlarla da zamandan 45,7 milyon TL ve akaryakıttan 85,3 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 131 milyon TL tasarruf edeceğiz. Trafikten kaynaklı karbon salınımını da 34 bin 200 ton azaltacağız.”

Yeşil Mutabakat Eylem Planı’nı belirlediklerini anımsatan Karaismailoğlu, planın gereği olarak Sürdürülebilir Akıllı Ulaşımı hedef edindiklerini anlattı.

Bu hedef kapsamında, sürdürülebilir ve akıllı taşımacılığı geliştireceklerine vurgu yapan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, yeşil denizcilik ve yeşil liman uygulamalarını yerine getireceklerini söyledi. Demiryolu taşımacılığını daha da geliştireceklerini, yakıt tüketimini ve emisyonu azaltacaklarının altını çizen Karaismailoğlu, “Mikro hareketlilik araçlarının kullanımını yaygınlaştıracağız. Küresel gelişmelere paralel olarak; ulaşımda seyahat sürelerini azaltacağız. Mevcut yol kapasitelerinin etkin ve verimli kullanacağız. Enerji verimliliği sağlanarak ülke ekonomisine katkı sağlayacağız.” ifadelerini kullandı.(İLKHA)