Şirket, daha yüksek performans için aracın motorunu bir hayli zayıflattı. Söz konusu dizel motor, yaklaşık 175 kilogramlık ağırlığıyla sınıfının lideri konumunda.
i-DTEC motor serisinin ilk ürünü olan bu motor, yüksek performansla (120 PS) düşük yakıt tüketimini bir arada sunuyor.
Motorun başarısını sağlayan başlıca özellik, kullanılan hafif malzeme teknolojisi.
Motor bloğunda alüminyum malzeme kullanılması motor ağırlığını 2,2-litre i-DTEC motora oranla 58 kg azaltarak sınıfının en hafif dizel motoru haline getiriyor.
MOTORDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
Motorun ağırlığının azaltılması, yakıt tüketiminin ve egzoz emisyonunun azaltılmasına yardımcı olurken sürüş dinamiklerinin iyileştirilmesine de önemli bir katkıda bulunuyor.
Yaklaşık 175 kilogramlık bir ağırlıkla sınıfının lider motoru konumunda olan motor için pek çok çalışma gerçekleşti. Yüksek yoğunluklu nitrat ve daha kısa piston etekleri kullanıldı.
Devir daim pompa yükü ve yağ pompasının yükü azaltıldı. Bu sayede yüzde 40 gibi sürtünme azalması elde edildi. Sonuç olarak baktığımızda bir önceki modele göre yüzde 12`lik bir sürtünme azalması sağlandı.
Aynı zamanda otomobilin darbelere karşı emebilme kabiliyeti ve yaşam kabinindeki güvenlik ciddi şekilde arttırıldı.