Vali Aydın Baruş başkanlığında, Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Toplantısı yapıldı. Valilik 2 No’lu toplantı salonunda gerçekleştirilen toplantıda acil çağrı numaralarının tek merkezde toplanması amacıyla kurulan 112 Acil Çağrı Merkezinin, 2021 yılının genel faaliyetleri ve istatistiki verileri sunuldu.

Olağan ve afet dönemlerinde, ihbar ve yardım çağrılarının 112 Acil Çağrı Merkezi tarafından karşılanması ve müdahale ekiplerinin aktarılması esnasında çağrı karşılayıcı ve çağrı yönlendirici personelin koordinasyonunun en üst seviyeye taşınması, çağrı karşılama standartlarının yükseltilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması amacıyla eğitim faaliyetlerinin önemi hakkında bilgiler verildi.

112 Acil Çağrı Merkezi faaliyetlerinin, afet veya olumsuz durumlarla ilgili, ekiplerin hızlı bir şekilde müdahale etmesinde büyük bir öneminin bulunduğunu aktaran

Vali Aydın Baruş, “112 Acil Çağrı Merkezimize gelen tüm çağrılar, çağrı alıcı personelimizce karşılanmakta, sağlık, güvenlik ve itfaiye gibi ilgili tüm birimlerimizle koordineli bir şekilde en kısa sürede olaya müdahale etmektedir. Son yıllarda ülkemizin çeşitli bölgelerinde yaşanan deprem, sel ve orman yangını gibi felaketlere karşı tedbir almamız ve kurumlar arası koordinasyonun önemini ortaya koymaktadır. Bu vesile ile toplantıda alınan kararların hayırlı olmasını diliyorum.” dedi.

"Acil durumlarda bir saniye bile hayati önem taşıyor"

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Metin Unutkan, 2021 yılında faaliyete başlanmasının ardından 112 Acil Çağrı Merkezine toplamda 528 bin 142 çağrının geldiğini, bunların 122 bin 668’inin asılsız çağrı olduğunu ifade ederek 2021 yılı istatistik verileri, faaliyetler ve hedefler hakkında bilgiler verdi.

Toplantı, görüş ve önerilerin alınmasının ardından sona erdi. (İLKHA)