Mustafa Karakaş

Adı üzerinde Kültür ve Turizm Bakanlığı…

İşi belli Türkiye Kültürünü yansıtacak ve ülkeye nasıl turist çekebilirim’in hesabını yapacak.

Bu amaçla Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansına bir kısa film ya da doğru ifade ile İstanbul’u tanıtım filmi yaptırmışlar.

60 saniyelik tanıtım filminde İstanbul adına neler var.

Birincisi İstanbul’un sembol yerleri Sultanahmed, Galata Kulesi, Kız Kulesi ve Ayasofya camii var.

Elbette İstanbul’a gelmek isteyen bir turistin ilgisini çeker.

Ama sonrası tam bir fecaat…

Çünkü videoda sıklıkla dans eden gençler, poz veren bir genç kız, saçları Amerikalı siyahiler gibi bonus kafa bir genç ve yine dans var.

Hep dans hep dans..

Abartmıyorum dans o kadar çok vurgulanmış ki… Bilmeyen Türkiye’yi Brezilya sanır…

Sadece bu mu? Hayır!

Videonun üst kısmında Kültür ve Turizm Bakanlığı yazmazsa muhtemelen izleyici bu reklam filmini herhangi bir giyim firması için hazırlanmış bir çalışma sanabilir. Zira reklam filminde oynatılan gençler sanki bir defiledeymiş gibi ha bire yürüyorlar. Ve neredeyse her saniyede oyuncuların kıyafeti değişiyor.

Ne o İstanbul’u mu tanıtıyorsunuz yoksa giyim reklamı mı bu..

Devam edelim..

Reklam filmimizin tam orta yerinde balerinler arz-ı endam ediyor.

Zaten dünyada bale denlince İstanbul akla geliyor değil mi?

O kadar gereksiz ve alakasız bir sahne ki! Turistler Türkiye’ye bale yapmaya gelmiyordur. Faklı olan şeyler görmek istiyordur.

Zaten hepitopu 1 dakikalık bir kısa filmde sadece bir yerde Türk lokumu gösteriliyor. Birkaç yerde ise çay var (artık ne alaka ise) zira meşhur olan Türk Çayı değil, kahvesidir.

Reklam filminde ne Osmanlı elbiseli kimse var ne bir ezan sesi var ne bu kültürün bir parçası olan halay var ne de camilerin içine dair 1 saniyelik bir görüntü var.

Tamamen seküler kodlarla yapılan bir reklam filmi.

Elbette turist çekmek istiyorsunuz.

Ama kusura bakmayın o reklam filmi İstanbul’u büyütmemiş tam tersine küçültmüş, daraltmış ve bırakın tanıtmayı, yanıltmış!