Afyonkarahisar'da düzenlenen '12'nci Ulaştırma ve Haberleşme Şurası Ortak Akıl Konferansı'na katılan Bakan Karaismailoğlu, Türkiye'nin ihtiyaçları doğrultusunda, merkezi bütçeye yük getirmeden altyapı açığını hızlı şekilde tamamlamaya yardımcı olan Kamu Özel İş Birliği (KÖİ) projeleriyle kısa sürede önemli yol katettiklerini belirtti.
Karaismailoğlu, "Yap-işlet-devret modelimizle önemli ve fizibilitesi uygun projelerin yapım, finansman, işletme ve bakım-onarım gibi maliyet kalemlerini dış finansman yardımıyla hayata geçiriyoruz. Bu sayede ülkemizin öz kaynaklarına yük getirmeden bu projeleri gerçekleştiriyoruz. Son 20 yılda ulaştırma ve altyapı bütçesinde KÖİ projelerine ayrılan bütçe, genel bütçenin yüzde 22'sini oluşturuyor" dedi.
İstanbul Boğazı'nın Malaka Boğazı'ndan sonra dünyadaki en işlek ve en tehlikeli trafiğe sahip ikinci su yolu konumunda olduğuna dikkat çeken Karaismailoğlu, "1930'lu yıllarda İstanbul Boğazı'ndan 3 bin gemi geçerken, bugün yılda yaklaşık 43 bin gemi geçiyor. Bu gemilerin yüzde 30'u petrol ve benzeri diğer tehlikeli, zehirli maddeleri taşıyan tankerlerdir. Öte yandan nakliye yapan gemilerin büyüklükleri de artmakta. Bu durum İstanbul'u, dünyanın en riskli geçiş su yoluna sahip kılıyor" diye konuştu. (İLKHA)