Yolcu sayısı yarıya düşerken maliyetlerin iki katına çıktığını bu yüzden de verilen gelir desteğinin otobüs başına değil yolcu başına olması gerektiğini aktaran TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, salgında maliyetlerin arttığının göz önünde bulundurulması gerektiğini belirtti.
Salgında şoför esnafının maliyetlerinin artarken, yolcu kapasitesinin de yarıya düştüğünü belirten Apaydın, “Özel halk otobüslerine, ayrıcalıklı grupların ücretsiz binişleri için aylık olarak verilen gelir desteği 2 yıldır hiç artmadı. Pandemi koşullarında hiç evde kalmadan devamlı çalışan bu şoför kesimine verilen gelir desteği artırılarak otobüs başına değil yolcu başına verilmeli.” dedi.
Yakıt, bakım, onarım gibi birçok kalemde maliyetlerin arttığına dikkati çeken Apaydın, “Devlet sporcusu, 65 yaş üstü, en az yüzde 40 oranında engelli kişiler, gazi, gazi yakını ve şehit yakınları gibi ücretsiz seyahat hakkı olan dezavantajlı gruplar için özel halk otobüslerine sağlanan gelir desteği yeterli gelmiyor. Araç başına aylık olarak, Ankara ve İstanbul’da bin 330 TL, diğer büyükşehir belediyelerinde bin TL, büyükşehir belediyesi olmayan illerde ise 800 TL gelir desteği maalesef hem 2018’den beri artırılmadı hem de esnafımız neredeyse 2 yıldır zaten pandemide zor zamanlar yaşadı. Araç bakımından, yakıta kadar birçok maliyet kalemi artan bu kesimimiz bununla birlikte çok uzun bir süre yolcu kapasitesinin yarısı ile çalıştı. Ücretsiz binişler için verilen bu gelir desteği güncellenerek artırılmalı. Ayrıca bu destekler araç başına değil, taşınan yolcu başına verilmeli.” şeklinde belirtti. (İLKHA)