MERSİN - Eğitim-Sen Mersin Şubesi, Akdeniz İlçe Milli Eğitim Müdürü Cevdet Arslan`ın, öğrencilerin ibadetlerini rahat bir ortamda yapabilmeleri için yer belirlenmesi amacıyla tüm okullara gönderdiği yazıya tepki vermek amacıyla bir basın açıklaması yaptı.
Eğitim-Sen Mersin Şube Başkanı Remzi Çiftçi tarafından yapılan açıklamada, Milli Eğitim Bakanlığı`nın yetkisinde olan düzenlemelere yönelik yeni birimlerin açılmasına aykırı olarak, Cevdet Arslan`ın ibadethane açılmasıyla ilgili okullara gönderdiği yazının `yetki aşımı` olduğunu iddia etti.
"Labotaruarı olmayan okullara mescid yapılması fişlenmeyi getirecektir!"
Türkiye gibi farklı kimlik ve inanç gruplarının bir arada yaşadığı bir ülkede okullarda tek din, tek mezhep anlayışına uygun olarak ibadethane açılması talebinin doğru bir yaklaşım olmadığını savunan Çiftçi, "Türkiye`de kimi okullarda sınıf mevcutlarının 70`in üzerine çıktığı, laboratuar ve kütüphanelerin bulunmadığı, öğretmen odaları, idareci odalarının dahi dersliklere dönüştürüldüğü bir ortamda ibadethane açılması, ibadet yapanlarla yapmayanların fişlenmesini de beraberinde getirecektir" şeklinde konuştu.
Çiftçi açıklamasının devamında, Mersin Valiliği ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile anlaşma yapan İlim Yayma Cemiyeti`nin, bazı okullarda öğrenci ve öğretmenlere yönelik kişisel, ahlaki ve entelektüel gelişim amaçlı seminer düzenlediğini ileri sürerek,, bunu eğitim emekçilerine yapılan bir hakaret olarak niteledi.
Öğretmen ve yöneticilerin bu konularda öğrencilere yönelik eğitim verdiklerini aktaran Çiftçi, "Bu seminerlerde yürütmekte olduğumuz emek ve demokrasi mücadelesine karşı akıl almaz karalamalar söz konusudur. Konuyu yargıya taşımış olmakla beraber yetkililerden bu durumun bir an önce düzeltilmesini talep ediyoruz" diye konuştu.
Dinin siyasallaşması ve siyasal çıkarlara alet edilmesinin önüne geçilmesi gerektiğini belirten Çiftçi, "Bunun ancak devletin dinden elini tamamen çekmesiyle mümkün olacağını, Devletin mezhepler ve inançlar karşısında tarafsız olması gerektiğini kaydetti.
(Osman Öksüz - İLKHA)