İçişleri Bakanlığınca tüm acil çağrıların tek numara ve merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesi amacıyla 81 ilde hayata geçirilecek "112 Acil Çağrı Merkezi" Siirt’te hizmete girdi.
Böylece ambulans, itfaiye, jandarma, emniyet ve gerekli tüm diğer birimlerin aynı mekânda olduğu “112 Acil Çağrı Merkezleri “ ve koordinasyon imkânı sağlayan model ile tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmaları sağlanmış olacak.
Merkezi ziyaret eden Siirt Valisi Osman Hacıbektaşoğlu, acil çağrı numaralarının tek bir numara olan 112’de birleşmesinin, Türkiye’de genel bir proje olduğunu ve Siirt’in bu projenin uygulandığı 75’inci il olduğunu söyledi.
"Fiziki bina, altyapı ve donanımı için yaklaşık 25 milyon TL yatırım yapıldı"
Acil Çağrı Numaralarının birleştirilmesi projesinde çok büyük bir yatırım gerçekleştirildiğini ifade eden Hacıbektaşoğlu, “Fiziki bina, altyapı ve donanımı için yaklaşık 25 milyon TL’lik bir yatırım yapıldı. 81 ilin tamamında sene sonuna kadar tamamlanmış olacak. Acil çağrı numaralarının tek elde toplanması zaman kaybını önleyecek ve etkin müdahaleyi sağlayacak. Sağlık, yangın, trafik kazası ile ilgili bir çağrı geldiğinde ilgili kurumların anında haberi olacak ve hemen müdahale edebilecek ve tüm süreçler kayıt altına alınabilecek.” dedi.
"Sistemin merkezi yazılım olması çok büyük bir tasarruf sağlayacak"
Bir afet durumunda, bir ilde internet veya bağlantı kopması durumunda komşu il devreye girip o ilin çağrılarını karşılayacağına dikkat çeken Hacıbekteşoğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Bu sistemin merkezi yazılım olması çok büyük bir tasarruf sağlayacak. Sürdürebilirlik, teknik personel, donanım altyapı tasarrufu sağlayacak. Bu sistemle bütün illerin birbirini yedekleme imkânı olacak Türkiye’de 2017’de üretilen araçlarda kaza sensörleri bulunuyor bu sistem sayesinde her hangi bir aramaya gerek kalmaksızın direk çağrı alınabilecek, araçla ilgili bütün bilgiler de otomatik olarak sistemde görülebilecek.”
"Asılsız ihbarların önüne geçilecek"
Bir gün içerisinde çağrı merkezine gelen 875 aramanın yaklaşık 775’inin asılsız olduğunu belirten Hacıbektaşoğlu, bu sistem sayesinde asılsız aramaların engelleneceğini, gerçek çağrıların ilgili kurumlara yönlendirilerek olaya zaman kaybı yaşanmadan müdahalenin sağlanacağını kaydetti.
İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Nurtaç Arslan, Bu sistemde 4 yabancı dilde çağrı alınabilmenin yanında işitme ve görme engelli vatandaşların çağrı merkezine ulaşarak durumlarını bildirebileceğini söyledi.
112 İl Çağrı Merkezleri Projesi sayesinde:
Vali Hacıbektaşoğlu, "Vatandaşların ve ülkemizde bulunan yabancıların acil çağrılar için birden fazla numara bilme zorunluluğu ortadan kalkmıştır.
Maliyet tasarrufu ve hizmette etkinlik sağlanmıştır. İlgili kurumlar arasında koordinasyon ve işbirliği sağlanmıştır. Tüm acil çağrılar kayıt altına alınmıştır. İller arasında uygulama birliği sağlanmıştır. Çağrı merkezlerinde kullanılan teknik sistemin tüm illerde aynı standart ve kalitede olması sağlanmıştır, Çağrı merkezlerinde kullanılan coğrafi bilgi sistemleri sayesinde olay mahallinin tespiti kolaylaşmıştır, Araç takip sistemi sayesinde araç ve ekiplerin sevk ve idaresi daha verimli hale gelmiştir.
Çağrıların karşılanmasından, ekiplerin olay yerine ulaşmasına kadar tüm veriler sistemde kaydedildiği için, istatistiksel olarak verimlilik tespiti imkânına sahip olunmuştur, Türkçe bilmeyen yabancıların 112 Acil Çağrı Merkezini aramaları durumunda tercümanlık hizmetleri verilmesi sağlanmıştır, Uluslararası standartlar (e-call vb.) ve gelişmelerin ülkemizdeki sisteme entegrasyonu sağlanmıştır." dedi. (İLKHA)