Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırmasına göre, Türk Hava Yolları (THY), 1 milyar 605 milyon dolara yaklaşan marka değeriyle 2019 ve 2020 yıllarında olduğu gibi bu yıl da "Türkiye'nin en değerli markası" oldu.

Brand Finance, 2021 yılına ilişkin "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasını tamamladı.

AA'nın haberine göre, 2019 ve 2020 yıllarında olduğu gibi listede ilk sırayı 1 milyar 605 milyon dolarlık marka değeriyle THY alırken, bu şirketi 1 milyar 585 milyon dolarla geçen yıla göre 3 sıra yükselen Arçelik izledi.

Listede üçüncü sırayı 1 milyar 193 milyon dolarlık marka değeriyle geçen yıla kıyasla 5 sıra yükselen İş Bankası aldı. Garanti BBVA 1 milyar 190 milyon dolarlık değeriyle 4'üncü, Turkcell 1 milyar 61 milyon dolarla 5'inci, Ziraat Bankası 952 milyon dolarla 6'ncı oldu.

Marka değeri 917 milyon dolar olarak belirlenen Akbank 7'nci sıradaki yerini korurken, 836 milyon dolarla Yapı Kredi 8'inci, 789 milyon dolarla Türk Telekom 9'uncu, 787 milyon dolarla Ford Otosan 10'uncu sıraya yerleşti.

İLK 10'DA NEREDEYSE ÜRETİCİ FİRMA YOK

2020 yılında Türkiye'nin En Değerli Markaları listesinde 5 banka vardı. 2021 listesinde ilk ona giren banka sayısı yine 5. Bu veriler Türkiye'deki ekonominin faizci karakterini gösteriyor.

Bir ülkenin en değerli markalarında ilk 10 içinde 5 banka, 3 hizmet sektörü varsa; listede sadece 2 üretici firma varsa, burada bir başarı değil korkunç bir başarısızlık vardır.

İlk on listesine dikkatlice bakıldığında üretmeyen, değer katmayan firmaların hala en değerliler listesinde olması, üretim yapan sadece bir kaç firmanın o listede olması geri kalanın ya  hizmet sektöründeki ya da bankacılık sektöründeki kuruluşlar olması Türkiye'nin ekonomik geleceği için umut vermiyor.