HABER-YORUM

Anket şirketlerinin yayınladığı sonuçlar çok çarpıcı haberler olarak çeşitli televizyonlardan ve haber sitelerinden paylaşılır.

Sözde sonuçlar, tartışma programlarına konu edilir, katılımcılar hararetli tartışmalarla yayınları alevlendirir 2-3 saat boyunca insanların aklına birkaç partinin (dolaylı olarak) reklamı yapılır.

Buraya kadar olanlara herkes alışık olduğu için kimse de çıkıp "Ya bu ülkede başka partiler de yok mu?" sorusunu sormuyor.

Bundan da garibi;  bu anket şirketlerinin devamlı "Kim iktidar olacak?" sorusu etrafında çalışma yapmalarıdır.

Oysa anketlerin temel sebebi  "Oy oranlarının" objektif bir şekilde yansıtılmasıdır.

Konu oy oranlarına gelince, birçok şirketin "Bir siyasi partiye GÖBEK BAĞIYLA" bağlı olduğu görülüyor.

Bu ayrı bir konu olmakla birlikte, anket şirketlerinin bazı partilerin oy oranlarını hiç vermemeleri dikkate şayandır.

Mesela Türkiye genelinde 0,2 oy alan ya da oy aldığı iddia edilen partilere yer verilmesine rağmen 0,3 oy aldığı seçimlerde belli olan HÜDA PAR'ın hiçbir anket şirketi tarafından isminin zikredilmemesi ilginç değil mi?

Örneğin ‘Optimar’ isimli anket şirketinin  yaptığı son genel geçim anket verilerindeki paylaşıma bakalım;

“Optimar Araştırma, 22-24 Mayıs tarihleri arasında 1836 kişi üzerinde yüz yüze görüşme yöntemiyle anket gerçekleştirdi.

Bu pazar genel seçim olsa anketinde ayrıntılı oy oranları:

AK PARTİ: Yüzde 39,1

CHP: Yüzde 24,8

MHP: Yüzde 10,4

HDP: Yüzde 10,3

İYİ PARTİ: Yüzde 9,5

MEMLEKET PARTİSİ: YÜZDE 1,4

DEVA PARTİSİ: Yüzde 1,1

TÜRKİYE DEĞİŞİM PARTİSİ: YÜZDE 1,1

GELECEK PARTİSİ: YÜZDE 0,1

YENİDEN REFAH PARTİSİ: YÜZDE 0,2

SAADET PARTİSİ: YÜZDE 0,5

VATAN PARTİSİ: YÜZDE 0,4

BBP: Yüzde 0,5

DİĞER: YÜZDE 0,7”

Diğer şirketlerin verilerinde olduğu gibi Optimar da HÜDA PAR ile ilgili en küçük bir veri paylaşmamış.

Yüzde 0,1’in dahi yer aldığı partiler varken toplumsal realitede gerçek oy oranı % 1 civarı olan HÜDA PAR’ın gösterilmemesi garip değil mi?

Önceki gün 4. Olağan Kongresini gerçekleştiren HÜDA PAR’ın kongresiyle ilgili haberlere yer vermeyen basının 'görünmezlik pelerini giydirmeye çalışması' anlaşılır olmadığı gibi anket şirketlerinin hiçbir platformda HÜDA PAR’dan bahsetmemeleri de anlaşılır gibi değil.

“Projeleriyle Türkiye için bir umut olarak yola çıkan HÜDA PAR bilinçli bir çabayla ülke gündemine sokulmamaya mı çalışılıyor?” sorusu akıllara geliyor.