DOĞRUHABER / Hasan Işık

Ulaşım sektöründe bir yolcunun bile önemi varken kapasitenin yarısına çalışmanın şoför camiasını zora soktuğunu hatırlatan Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Şehir içi ve şehirlerarası toplu taşıma araçları bir dolu bir boş olacak şekilde, ayakta yolcu kabul etmeden yolcu kapasitesinin yarısı kadar yolcu kabul edecek. Zaten çok uzun zamandır bu kurala riayet eden, etmeye çalışan şoför esnafımız için bir yolcunun bile önemi büyükken doğrudan yarı kapasite ile çalışması artık zorluyor. Gittiği mesafe aynı, yaktığı yakıt aynı, çalışan şoför sayısı aynı olduğu için bu kesimimz artık ayakta kalmakta zorlanıyor. Geçtiğimiz yıldan bu yana lastik, sigorta fiyatları, araçların bakım masrafları, mazot parası ve daha birçok kalemde maliyetlerin tamamında artış oldu. Şoför esnafımız başta ticari yakıt desteği olmak üzere nakit desteği gibi takviyeler ile ayrı olarak desteklenmeli. Pandeminin başından bu yana bir gün bile evde durmayan, sürekli yolcu taşıyan, tüm gün direksiyon sallayan şoför emekçilerimizin bu desteğe çok uzun zamandır ihtiyacı var” diye konuştu.