Bir internet sitesi için Google’dan organik trafik çekmek çok önemlidir. Bunun için internet siteleri SEO Haberlerine önem veriyor. Peki, SEO ne demek? SEO çalışması nasıl yapılır? İşte detaylar….

SEO NE DEMEK?

SEO, (Search Engine Optimization) kelime anlamı olarak; arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. SEO çalışmaları Web sitenizin arama motorları tarafından daha iyi anlaşılmasını ile alakalı sorgularda pozisyonunuzu iyileştirmeye yardımcı olacaktır.

SEO ÇALIŞMASI NASIL YAPILIR?

Arama motorunda üst sıralarda görünmek için yazılan SEO içeriklerinin belirli kriterleri uygun olması gerekmektedir. Bunları başlık seçimi, başlığı metin içinde kullanma, kullanıcı dostu içerik, anahtar kelime kullanımı, özgün İçerik olarak belirlenebilir.

SEO KRİTELERİNİ AÇACAK OLURSAK:

Başlık seçimi: Başlık google’da kullanıcıların aramasına göre olmalıdır? Örneğin Kurban Bayramı ile ilgili bir SEO içeriği üretilecekse Google trendsten ‘Kurban Bayramı’ terimini aratıp, daha sonra tarih aralığı seçebiliriz. Örneğin Son 7 gün veya son 1 ay gibi seçeneklerden tarih aralığını kısabilir veya 12 aylık ortalamaya bakabiliriz. Hem kısa vadede aranana başlıklara bakmak hem uzun vadede aranan başlıklara bakmak içerik üretirken bize avantaj sağlayacaktır. Yine sağ alttaki alakalı ve artış gösteren sekmelerinden de uygun başlıklara bakabiliriz.

Başlığı metin içinde kullanma: Seçtiğimiz başlığı, spotta ve girişte kullanmalıyız. Giriş kısmında ise bu başlığı bold yapmalıyız. Yine metin içerisinde de bu soruyu ara başlık yapmalı ve sorunun cevabı olabilecek kısımları bold yapmalıyız.

Kullanıcı dostu içerik: Bu kavram birçok alt başlığı içinde barındırır. Öncelikle metin dil bilgisi kurallarına uygun hazırlanmalı. Metin kesinlikle çok uzun veya çok kısa olmamalı. 250 kelimeden fazla olması içeriğin üst sıralarda yer almasını sağlayacaktır. Bazı kaynaklar 500 kelime ve 1000 kelime sınırlarından da söz etmektedir. İçerikleri maddeler halinde yazmak da Google’da öne çıkarılmaya yardımcı olur.

Anahtar kelime kullanımı: Anahtar kelimeler doğru seçilmeli, başlıkla uyumlu olmalı ve maksimum 6-8 tane olmalı.Anahtar kelimelerin mutlaka içerikte geçmesi gerekmektedir.Ayrıca anahtar kelimeler bold yapılabilir.

Özgün İçerik: Başlık seçimiyle birlikte SEO içeriklerinin en önemli maddesi içeriğin yüzde 100 özgün olmasıdır. Kopya-yapıştır içerikler zaman zaman Google tarafından üst sıralara taşınsa da sitenizde sürekli olarak kopyala-yapıştır SEO içeriklerinin bulunması sitenizin kalitesini düşürecektir.

BONUS: İçeriğe uygun olarak fotoğraf ve video kullanımı da içeriğinizin okuyucu tarafından beğenilmesini ve Google’da üst sıralara çıkmasına yardımcı olacaktır. İçeriği hazırlarken okuyucuyu bir müşteri gibi düşünüp vitrininizi ona göre süslemeli ve gelen müşteriyi dükkanda daha fazla tutmayı ve daha fazla ürün satma-okutmayı amaçlamalısınız.

SEO ÇALIŞMASI NEDEN ÖNEMLİDİR?

SEO’ya uygun olarak hazırlanmış içerikler ve uygun web sitesi diğer sitelerin arasından sıyrılarak arama sonuçlarında görünürlüğünü, buna bağlı olarak trafiğini artıracaktır. SEO çalışması daha doğal ve kalıcı bir çözüm olduğundan site sahipleri tarafından tercih edilmektedir.