Palu ilçesi, Kültür Mahallesi'nin büyük bir kısmının internet bağlantısının arızalı olması nedeniyle öğrencilerin online derslere giremediklerini belirten mahalleli, bu durumu kurum yetkililerinden, Cumhurbaşkanlığı'na kadar tüm ilgili kurumlara başvurmalarına rağmen bir sonuç alamadıklarını söyledi.

 

Yüz yüze eğitimin salgın nedeniyle sonlandırıldığı ve uzaktan eğitimin başladığı bu dönemde 3 öğrencisinin iki aydır bağlı olan internetin çalışmaması nedeniyle derslere katılamadığını ifade eden Kültür Mahallesi sakinlerinden Hasbi Karabulut şöyle konuştu:

Bizler çocuklarımızın uzaktan eğitim görebilmeleri için Türk Telekom şirketinden internet hattı çektik. Bu süreç içerisinde internetten maalesef istifade edemedik. Yaklaşık 2 aydır internet çekmiyor. Bu süre içerisinde defalarca Türk Telekom Müşteri Hizmetlerini aradım ama hiçbir sonuç alamadım. Her defasında genel bir arıza olduğunu, internetimizin 3-5 gün içerisinde bağlanacağını söylediler. İnternet gelmeyince yine defalarca aramak zorunda kaldık. Bu süre içerisinde ben CİMER iletişim hattına yazı yazdım. Bir kere de Tüketici Hakem Heyetine dilekçe verdim. Fakat hiçbir çözüm bulamadım. Her defasında bizi üretici firmaya yönlendirdiler. Üretici firma da bize mesaj atarak 'Bizi anlayışla karşılaştığınız için teşekkür ederiz.' dedi.

 

"Sorunumuzun çözülmesi için hangi kapıyı çalalım"

Yetkilere seslenen Karabulut, "Benim 3 tane öğrencim var. 2 aydır çocuklarım derslere giremedi. Sizin aracılığınızla Milli Eğitim Bakanı'na seslenmek istiyorum. Sizin çocuğunuz 2 ay boyunca internet üzerinden derslere girmez ise neler yapardınız? Sayın Bakanım siz eğitimde fırsat eşitliğini nasıl sağlayacaksınız? Bu sorunun cevabını bekliyorum. Bunun yanında İletişim Başkanlığına da sormak istiyorum. Sizin oturduğunuz sitelerde internet çekmezse, çocuklarınız online derslerine katılamazsa siz ne yapardınız? Bize onu söyleyin biz de onu yapalım. Bu süreç içerisinde sorunumuza çözüm istedik ama bir türlü bulamadık. Bu vesile ile sizler aracılığıyla bu sorunumuzu dile getiriyoruz. Türkiye Cumhurbaşkanı'nın iletişim hattının buna gücü yetmiyorsa biz başka bir ülkeden mi adalet bekleyelim? Ya da başka mercilere mi gidelim ki sorunumuzu çözsünler!" diye sordu.

 

"Sorunumuzu ilgili GSM şirketine ilettiğimizde çoğu kez muhatap bulamıyoruz"

2 aydır mağdur olduklarını, internet çekmediği için çocuklarının derslerine giremediğini belirten Kültür Mahallesi sakinlerinden Mehmet Can Arıkanoğlu, "İnternet için başvurduğumuz zaman '10 gün içerisinde internetiniz açılıyor.' diyorlar. Bekliyoruz… ama bir sonuç yok. Sürekli böyle bizi oyalıyorlar. Aradığımız zaman bir muhatap bulamıyoruz. Türk Telekom kabloları yerlerde… biz haber verince gelip kabloları direklere asıp gidiyorlar. 2 çocuğum var. Derslere girmeleri için cep telefonundan 15-20 GB internet yüklüyorum. O da 15 gün gitmiyor. Tekrar gidip cep telefonuna yükleme yapıyorum. Normal internet faturasını da ekstra gidip ödüyorum. 'Ödemezsen cezalı duruma düşersin' diye uyarıyorlar. 'Kullanmadığınız zaman paranızı iade ediyoruz' diyorlar. Biz ödeme istemiyoruz. İnternetin gelmesini istiyoruz. Ben internete ödediğim faturanın 2-3 katını cep telefonuna ödüyorum. Çocuklar derslerden geri kalıyorlar, çünkü dersleri internet üzerinden alıyorlar. Çocuklar derse yetişemiyor. Mağduruz ve mağduriyetimizin giderilmesini istiyoruz" dedi.

 

"Geleceğimiz için, çocuklarımız için bu sorun artık çözülsün!"

Palu ilçesi Yeni Mahalle sakinlerinden İsmail Saylan 7 Nisan'dan bugüne kadar internet sorunlarının çözülmediğini dile getirerek şöyle konuştu:

4 öğrencim var. Bu hastalık nedeniyle evden de çıkamıyoruz. Psikolojik olarak rahatsız olduk. Belediye Başkanı, muhtarlar ve Türk Telekom'a söyledik. Türk Telekom'dan bir türlü gelip ilgilenmediler. Halen bekliyoruz. İnterneti kullanmadan faturayı ödüyoruz. Bunun bir an önce çözülmesi gerekiyor. Bütün yetkililere sesleniyoruz. Bize sahip çıksınlar. Çocuklarımız için, geleceğimiz için sizlerden bu sorunu çözmenizi istiyoruz.

 

İnternet olmamasına rağmen hem fatura ödediklerini hem de öğrenicilerinin derslere giremediğini ve iki yönden mağdur olduklarını dile getiren Kültür Mahallesi sakinlerinden Yaşar Arıkanoğlu, "Türk Telekom'a başvurduk. Onlardan bir sonuç çıkmadı. Bugün, yarın, 10 gün sonra gelip halledeceğiz dediler. Evde sürekli internetli cep telefonu olmadığı için çocuklar 2 aydır derslere katılamıyorlar. Kabloların yerlerde olduğunu Türk Telekom'a haber verdiğimizde, sadece gelip kabloları topladılar, direğe asıp gittiler. Aramamıza rağmen halkı takmadılar. Kablolar direklerde asılı duruyor." diye konuştu.

Kültür Mahallesi öğrencilerinden, 4'üncü sınıf öğrencisi Zeynelabidin, 7'nci sınıf öğrencisi Ahmet Yasin, 8'inci sınıf öğrencisi Enes, 9'uncu sınıf öğrencisi Gülsüm ve 8'inci sınıf öğrencisi Nisanur… internetleri olmadığı için derslere giremediklerini ve yetkililerden bir an önce sorunlarının çözülmesi istedi. (İLKHA)