İSTANBUL- Konu ile ilgili açıklama yapan İSPARK Genel Müdürü belediye meclisi kararıyla, Ticari Taksi Yönetim Merkezi`nin kurularak işletilmesinin 12 Mayıs 2011`den itibaren 10 yıllığına kendilerine devredildiğini hatırlattı.

 

Aldığı yetki ile çalışmalara başlayan İSPARK`ın, kent genelinde 18 bin taksinin tek çağrı merkezinden yönetilmesi ile ilgili yasal süreç ve teknik alt yapı çalışmalarını hızla sürdürdüğünü kaydeden Çevik, ``Kurulacak sistem içinde taksi ücret tahsilatlarının sadece AKBİL ile yapılacağı yönünde bazı kesimler tarafından ortaya atılan asılsız iddialar gerçeği yansıtmamaktadır. Kredi kartı ve İstanbulkart ile yapılacak ödemeler, alternatif ödeme seçeneklerinden bazılarıdır. Burada amaç, taksici ve halka kolaylık sağlamaktır`` diye konuştu.

 

Kararın henüz taslak aşamasında olduğunu belirten Çevik, kredi kartı ve İstanbulkart ile ödemenin nasıl olacağı yönünde alt komisyonlarda çalışma olduğunu söyledi.

 

Taksiler için \"Alo 134\" çağrı merkezi
Kurulacak ``Çağrı Merkezi Sistemi`` ile taksilerin boş gezmelerinin önleneceğini vurgulayan Çevik, ayrıca sistemin, zaman kaybını, gereksiz yakıt tüketimini ve egzoz gazı salınımını en aza indireceğini belirtti. Merkezi arayanlara, bulundukları yere en yakın taksinin yönlendirileceğini aktaran Çevik, ``Araç takip sistemi sayesinde yolcu ve sürücü güvenliği en üst seviyeye çıkacak. Müşteri memnuniyeti ön planda tutularak gelen şikâyetler anında değerlendirilecek.\" dedi.
Müşterilere zamanında ve rahat bir yolculuk sunmak için bütün detayların sistem içerisinde düşünüldüğünü vurgulayan Çevik, proje kapsamında kurulan 134 numaralı çağrı merkezinin hizmet vereceğini ifade etti. (M.Erkan Yavuz-İLKHA)