Reklam filmleri genellikle reklam verecek firmanın pazar payını genişletmek ya da yeni bir ürünü hedef kitlesiyle tanıştırmak istediği zamanlarda çekilen film türüdür. İyi bir reklam filmi belirli unsurlardan oluşmaktadır. Öncelikle ürünün en doğru, etkili ve ilgi çekici şekilde hedef kitleyle tanıştırılmasını sağlamak amacıyla etkin bir senaryo sürecinin yönetilmesi gerekir. Firmadan alınan hizmet ya da ürüne dair bilgiler, öne çıkarılması istenen özellikler ve ürünü piyasadaki benzerlerinden ayıran orijinal unsurların tespiti gibi unsurlarla sürece başlanmış olur.

Reklam Filmi Yazım Süreci

Reklam filmi, söz konusu brief neticesinde öncelikle yazıya dökülür. Senaryoda marka ruhunun en etkin şekilde aktarımı, akılda kalıcı sloganların oluşturulması ve izleyicinin ilgisini çekecek bir giriş, gelişme ve sonuç kurgusunun oluşturulması esastır. Bu sürecin karşılıklı geri bildirimlerle geliştirilmesi ve neticelenmesi sonrasında iş prodüksiyon kısmına aktarılır. Yaratıcı bir strateji ve uygun görsel efektlerle tasarlanan reklam filmi, pazarlama stratejilerinin en doğru şekilde uygulanmasıyla hayata geçirilmelidir. Burada tüm unsurların eşit derecede varlığı ve bütünsel bir güç oluşturabilmesi kritiktir. Sadece iyi bir pazarlama stratejisi hikaye açısından güçsüz bir reklam filminin başarılı olmasını sağlamaz. Aynı şekilde yaratıcı olarak güçlü, ancak doğru stratejilerle kurgulanmayan bir reklam filminin de istenen neticeye ulaşması imkansızdır.

Reklam Filmi Nasıl Çekilir?

Yaratıcı kurgu ve pazarlama fikri finalize edildikten sonra sıra görsel dünyayı oluşturma, teknik süreçler ve yönetmenlik becerilerine gelir. Görsel dünya oluşturmada öne çıkan olmazsa olmaz unsurlar ise ortam tasarımı, sinematografi ve dekor tasarımı gibi detaylardır. Tüm bu hizmetleri eksiksiz şekilde, en kaliteli ve son teknoloji ekipmanlarla ve uzman isimler eşliğinde verebilen yapım şirketleri ile yüksek nitelikli işler elde edebilmek kaçınılmazdır. Üstün yönetmenlik becerisi de söz konusu stratejilere uygun bir film çıkartabilmek açısından oldukça önemlidir. Bu noktadan sonra reklam filminin yayınlanacağı platformlar bütçeye göre belirlenir. Kullanılacak araçlar tespit edilir. Oyuncu söz konusu olacaksa cast ajanları ile çalışmak ve senaryoya göre farklı lokasyonlarda çekimler gerçekleştirmek gerekecektir. İyi bir reklam ve yapım ajansı, kurgu ve montaj aşamalarında da farkını ortaya koyacak ve tanıtım filminin en etkili hale gelmesine büyük katkıda bulunacaktır.

Reklam Filminin Önemi

Reklam filmi, söz konusu ürün ya da hizmetin tanıtımı ve marka bilinirliği söz konusu olduğunda en etkili, kısa ve kolay iletişim araçlarından biridir. İyi bir reklam filmi hızlı geri dönüş sağlamada oldukça etkilidir. Akılda kalıcı bir slogan, reklam müziği ve görseller bütünü, reklamın uzun süre etkili olması ve uzun vadede markanın bilinirliğini güçlendirmesi açısından oldukça kritiktir. Reklamlardan alınan sonuçlar markanın hizmet ya da ürününün satış grafiklerini artıracak, markanın bilinirliğini güçlendirecek, yeni hedefler için taze yollar açacaktır. Reklam filmi fiyatları projenin niteliğine ve ihtiyaca göre farklılık gösterebilir. Ekipmanlar, teknik ekip, seslendirme, montaj ve efekt kullanımı da bütçeyi etkileyen diğer faktörler arasındadır.