EKONOMİ SERVİSİ
İstanbul Ticaret Odası, İstanbullu işletmelerin dijital dönüşümü için uygulamaya aldığı Dijital KOBİ’m Web Platformu’ndaki çalışmalarına devam ediyor. Avrupa Birliği fonu ve Paris Ticaret ve Sanayi Odası işbirliğiyle hazırlanan platform, 2021 yılı başında KOBİ’lerin hizmetine açıldı. İTO üyeleri, platforma https://dijitalkobim.org adresinden erişebiliyor. Platform çalışmaları kapsamında 8-13 Mart tarihleri arasında 6 günlük Dijital Dönüşüm Akademisi eğitim programı gerçekleştirildi. Derslerin online olarak verildiği Dijital Dönüşüm Akademisi’nin bu yılki ilk programına 15 firma katıldı.
12 ANAHTAR TEKNOLOJİ
Dijital Dönüşüm Akademisi’ne katılan firmalara, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Figen Yıldırım ile Dijital Pazarlama ve Yönetimi Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Oğuz Demir’in sunum yapmasının yanı sıra atölye çalışmaları da gerçekleştirildi. Sunumlarda, büyük veri, yapay zeka, bulut bilişim, siber güvenlik, blok zinciri, nesnelerin interneti, dijital pazarlama, üç boyutlu yazıcı, drone teknolojisi, robotik teknolojiler, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gibi 12 alanda ayrıntılı bilgi verildi. Atölye çalışmalarında ise firmalar kendi dijital dönüşüm yol haritalarını oluşturup stratejilerini belirledi.
ZİHNİYET DÖNÜŞÜMÜ
Dijital dönüşüm konusunda yazılım satın almakla sınırlı görmek gibi bir yanlış algının var olduğuna dikkat çeken Doç. Dr. Oğuz Demir, şöyle konuştu: “Dijital dönüşüm büyük ölçüde şirketlerin zihniyetinde değişim olarak görülmeli. Asıl mesele, çalışanların da bu sürecin içinde yer alması. Bu süreçte, kurum içi girişimcilik kavramına da dikkat edilmeli. Değişimi doğru algılayabilen şirketler, kurum içi girişimcilikle çalışanlarının fikirlerine değer veriyorlar, kendi içinde kurumsal girişimcilik modellerini oluşturuyorlar.”
STRATEJİ MODELİ
Şirketlerin vizyon ve misyon tanımlarına dijital dönüşümü mutlaka alması gerektiğini belirten Prof. Dr. Figen Yıldırım, “Dijital dönüşümü öncelikle içselleştirmek gerekiyor. Dijital dönüşüm girişimlerini, yetkinlik nerede fazlaysa orada yoğunlaştırmakta fayda var. Stratejinin tutarlı ve uygulanabilir olması önemli. Rekabetçi ve üstünlük oluşturuyor olması da gerekiyor. Dijital dönüşümü hangi kategoride ve müşteri grubunda yapacağınız da önemli. Bu bakış açısıyla planlama yaparsanız büyüme stratejisine de daha kolay karar verirsiniz. Pazarlama, müşteriyi memnun etmek, onun ihtiyacı olan çözümü sağlayabilmektir. Pazarlama açısından bakıldığında, insanları sürecin içine çekebilmek dijital dönüşümün sağladığı en önemli avantajlar arasında” diye konuştu.
DÖNÜŞÜMÜN TEMEL FAYDALARI
Dönüşümün temel faydaları şöyle sıralanabilir: işletmenin rekabetçiliğinin iyileştirilmesi, organizasyonel ve operasyonel kaynakların optimizasyonu, verimlilik artışı ve erişilebilirlik.
DİJİTAL KOBİ’M HİZMET YAPISI
Dijital KOBİ’m web platformu, İstanbul bölgesindeki KOBİ’lerin dijital dönüşüm süreçlerini desteklemek için tasarlandı. İşletmelerin ihtiyaçlarına göre platformda geliştirilen hizmet alanları, dijital dönüşümün ‘farkındalık oluşturma’, ‘planlama’ ve ‘yatırım/uygulama’ aşamalarında kullanıcılarına fayda sağlamayı hedefliyor.