DOĞRUHABER

Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü, Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, Marmara Üniversitesi’nin pandemi nedeniyle online olarak gerçekleştirdiği, “Psiko- Sosyal Tükenmişliğin Medyatik Tüketimi: Şiddet” başlıklı sempozyumuna katıldı. Oturumun başkanlığını üstlenen Tarhan, “İstatistikler bizlere yöntemlerimizi değiştirmemiz gerektiğini gösteriyor. Anlaşmazlık, çözüm, arabuluculuk ve şiddet izleme merkezleri kurulması gerekir. İstanbul Sözleşmesinin feshedilmesinin, şiddetin sebeplerine yönelik çalışmaları artırıcı rol oynayacağını düşünüyorum.” Dedi.

“ARABULUCULUK VE ŞİDDET İZLEME MERKEZLERİ KURULMALI”

İstanbul Sözleşmesi’ne ve şiddetin unsurlarına değinen Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Şiddet konusu, hayatımızın kaçınılmaz bir parçası oldu. İstanbul Sözleşmesi bizi kültürel olarak değiştirecek algısı ile ilgili görüşlerimiz vardı. Siyasi iradenin tamamen kaldırılması gibi bir kararı oldu. Bu durumda B planını söylemek istiyorum. Bizim şu anda İçişleri Bakanlığı ile yapmayı düşündüğümüz bir proje var, risk gruplarıyla olan çalışmalarımız devam ediyor. Pozitif psikoloji adı altında uyguladığımız eğitim modüllerimiz mevcut ve uyguluyoruz. Ayrıca Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığımızın anlaşmazlık, çözüm, arabuluculuk ve şiddet izleme merkezleri kurması gerekir. İstanbul Sözleşmesinin feshedilmesinin, şiddetin sebeplerine yönelik çalışmaları artırıcı rol oynayacağını düşünüyorum.” ifadelerini kullandı.

“ANTİ SOSYAL KİŞİLER ŞİDDETE MEYİLLİ OLUYOR”

Türkiye’de uygulanan yöntemlerin değiştirilmesi gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Yöntemleri değiştirmemiz gereken istatistikler görüyoruz. Şiddetin psikolojik sebepleri oluyor. Bir kişilik tipini örnek verecek olursam örneğin anti sosyal kişiler şiddete meyilli oluyor. Bir suç makinesi haline geliyorlar. Tüm şiddet unsurlarında öfke kontrolü yönetimi çok önemlidir. Öğrenilmiş davranış bizim kültürümüzde maalesef var. Bu konular görünür oldukça farkındalıklar artar. Şiddet uygulayan bireyler arttıkça toplum kötüye gider. Böyle bir kültürün içinde barınan bir şey varsa psiko- eğitim çözüm olarak şart ve eğitimlerin verilmesi gerekiyor” diye konuştu.

“EĞİTİM SİSTEMİMİZ İLETİŞİM BECERİLERİNE ÖNEM VERMELİ”

Günümüz gençlerinin sağlıklı iletişim kuramadığını da sözlerine ekleyen Tarhan, “Tüm yaşanan çatışmaların çözümü bizim eğitim sistemimizde verilmiyor. Biz bunların eksikliklerini görebiliyoruz. Gençler iyi niyetliler ama sözleriyle kırıp döküyorlar. Ortaya da sağlıklı iletişimler çıkmıyor. Problem çözmeyi öğrenirse sorunlar çözülür ve sağlıklı iletişimde kaybeden olmaz, ya öğrenir ya da kazanırlar. Öğrencilerin ilkokulda iletişim becerileri dersi görmeleri gerekiyor. Her anlamda rol paylaşımcı olmak önemli ve ufuk açıcıdır. Eğitim sistemimiz iletişim becerilerine önem vermeli” dedi.