Tanıtım filmleri; şirketlerin, organizasyonların ya da belirli bir hizmet ya ürünün tanıtımını gerçekleştirmek amacıyla kurgulanan filmlerdir. Hedef kitleye doğrudan ulaşmak, kitlenin dikkatini çekerek söz konusu tanıtım içeriğiyle ilgili onları detaylı bir şekilde bilgilendirmek amacıyla çekilen bu filmlerde grafik, animasyon, fotoğraf, video unsurlarının yanı sıra işitsel öğeler de kullanılır. İyi bir hikaye yapısı, görsel ve işitsel unsurlar ve güçlü bir kurgu ile tasarlanan tanıtım filmleri, söz konusu şirket ya da hizmetin hedef kitleyi kısa süre içerisinde etkileme ve bilgilendirme amacını da kolaylıkla karşılar.
Tanıtım Filmlerinin Gücü
Tanıtım filmlerinin genel özelliklerine bakıldığında, daha çok kurumsal dünyada kullanıldıkları, çok uzun olmayan bir hikaye akışına sahip oldukları ve hem görsel hem de işitsel efektlerle tasarlanan etkileyici bir kurgudan meydana geldikleri görülebilir. Eğer söz konusu bir şirketin, organizasyonun, ya da bu kurumlara ait bir ürün ya da hizmetin tanıtımı yapılacaksa, bu açıdan en etkili iletişim araçlarının başında kurumsal tanıtım filmlerinin geldiği söylenebilir. Rekabetin son derece güçlü olduğu kurumsal dünyada, etkili bir tanıtım filmi, söz konusu kurumu/markayı rakiplerinin içerisinden hızlıca öne çıkarabilir. Bunun yanı sıra, söz konusu hedef kitle çok daha uzun bir süre ayırarak öğrenebileceği bilgilere daha kısa sürede ve odaklanması kolay bir şekilde erişebilir. Tanıtım filminin gücü, içeriğin kısa sürede geniş kitlelere yayılabilmesi ve satış ya da farklı amaçlarla hızlı geri dönüşlerin sağlanabilmesi açısından oldukça etkilidir.
Firmalar için Kurumsal Tanıtım Filmlerinin Avantajları:
Filmler yazı dilinden çok daha etkilidir. Emek verilmiş güçlü bir tanıtım filmi ile söz konusu mesaj daha hızlı ve etkili şekilde hedef kitleye ulaşabilir.
- Hedef kitlenin güvenini kazanma ve olumlu bir imaj oluşturma noktasında çok daha hızlı sonuç elde etmeyi sağlar.
- İzleyenler alacakları hizmeti ya da ürün özelliklerini birkaç dakika içinde öğrenmiş olur.
- Kaliteli, içerik ve teknik olarak doyurucu bir tanıtım filmi, ciddi bir prestij kaynağıdır.
- İnternet üzerinden her yere yayılarak kısa sürede gücünü artırabilir.
- Sosyal medya hesaplarında yayılması neticesinde, doğru hedef kitleyi -diğer iletişim araçlarından daha kolay şekilde- bulabilir.
- Uzun vadede hedef kitlenin büyümesi, hizmetin yayılması ve satışların artmasını sağlar.
- Farklı platformlarda sık sık paylaşılacağından akılda kalıcılık yaratır.
- Farklı platformlara göre optimize edilebilir. Örneğin 3 dakikalık bir tanıtım filmi Instagram’da paylaşabilmek amacıyla 1 dakikaya indirilerek yeni bir iletişim aracına çevrilebilir.
Tanıtım Filminin Güçlü Olmasını Sağlayan Faktörler Nelerdir?
Bir kurumsal tanıtım filminin yukarıdaki etkileri yaratabilmesi için öncelikle içerik olarak doğru mesajlarla, güçlü bir hikaye ve kurgu ile oluşturulması gerekir. Videoda kullanılan görsel ve işitsel unsurların kalitesi ise yine kullanılan teknik ekipmanların kalitesi ile bağlantılıdır. Kullanılan kamera, drone gibi cihazların güncel teknolojide olması gerektiği gibi, teknik ekibin deneyimli, yetenekli ve bilgili olması da kritiktir. Bu gibi faktörlerin bir arada olması, kurumsal tanıtım filminin hedeflenen şekilde başarılı olmasını sağlayacaktır.