DOĞRUHABER

Çocukların okula gidemediği, sosyalleşemediği ve paylaşım yapamadığı bu süreçte ailelere büyük sorumluluk düştüğünü belirten Moodist Psikiyatri ve Nöroloji Hastanesi Çocuk ve Ergen Psikiyatri Uzmanı Dr. Rümeysa Alaca, “Çocukların okula gitmesi sadece eğitim almak olarak değerlendirilmemeli. Okul, çocuğun gününü planlamasına yardımcı olan, sohbet edebildiği, oyun oynayabildiği bir taraftan da her yönüyle kendini geliştirmesine fırsat sağlayan, sosyal etkinlik ve fiziksel hareketlilik imkânı sunan ama aynı zamanda aileden uzak kalıp anne babayı özlemesi için de fırsat oluşturan bir yer” açıklamasında bulundu.

“ÇOCUKLARIN TEKNOLOJİ İLE GEÇİRDİKLERİ SÜRE AİLENİN KONTROLÜNDE OLMALI”

Özellikle bu dönemde ebeveynlere çocukların kaybettiği tüm bu ilgi alanlarını doldurmak, onlarla birebir iletişim kurmak, normal rutinlerine devam etmelerini sağlamanın oldukça önemli olduğunun altını çizen Dr. Rümeysa Alaca, “Çocukların teknoloji ile geçirdiği süre ailenin kontrolünde olmalı. Ayrıca uzun süre ekran başında oturarak vakit geçirmek çocuklar için fiziksel ve psikolojik zararlara neden oluyor. Teknoloji ile geçirilen sınırsız saatler yerine hikâye okuma, kelime ve kart oyunları, dolap düzenleme, el işi aktiviteleri, ufak tiyatro gösterileri planlama, sessiz sinema, eğlenceli taklitler yapma ve karikatür çizme gibi aktiviteler planlanabilir.” ifadelerini kullandı.

“ÇOCUKLAR DIŞARIDA DA ZAMAN GEÇİRMELİ”

Pandeminin ilk dönemine göre süreç uzadıkça çocuklarda depresyon, takıntı, iletişim problemi ve dijital bağımlılığın arttığını belirten Alaca, “Çocukları pandeminin olumsuz ruhsal etkilerinden korumamız için öncelikle anne ve babaların geleceğe umutla bakması oldukça önemli. Online okul planına uyum sağlarken; çocukların dışarıda da zaman geçirmesi gerektiği unutulmamalı.  Çocukların evde kaldıkları dönem uzadıkça evden çıkmak istemeyebilirler, bu konuda ebeveynlerin dışarı çıkma rutini oluşturma ve teşvik edici olmaları çocukların ruhsal ve fiziksel gelişimleri açısından önem taşıyor” dedi.