Tüketiciyle bankalar arasında yeni pazarlık dönemi başladı. Kart aidatını iade etmek istemeyen bankalar, buna karşılık puan ve kontör yüklemeyi öneriyorlar...

Kredi kar­tı sa­hip­le­ri ile ban­ka­lar ara­sın­da yıl­lık ai­dat­la­ra yö­ne­lik ye­ni bir pa­zar­lık dö­ne­mi baş­la­dı. Kar­t ai­da­tı öde­mek is­te­me­yip kartı­nı ip­tal et­me yo­lu­na gi­den tü­ke­ti­ci­ler­le pa­zar­lık ya­pan ban­ka­lar, müş­te­ri­le­ri­ni ai­da­ta kar­şı­lık kon­tör yük­le­me öne­ri­siy­le cay­dır­ma yo­lu­na gi­di­yor.

Ban­ka­la­rın tü­ke­ti­ci­ye sun­du­ğu bu yön­te­me gö­re, tü­ke­ti­ci­ler kart­la­rı­nın ai­da­tı­nı öde­me­ye de­vam edi­yor an­cak, ban­ka bu ai­da­ta kar­şı­lık kon­tör yük­le­me­si ger­çek­leş­ti­ri­yor. An­cak tü­ke­ti­ci­le­rin gön­der­di­ği şi­ka­yet­ler­de müş­te­riy­le kon­tör pa­zar­lı­ğı­na gi­den ban­ka­la­rın ver­dik­le­ri bu sö­zü de tam an­la­mıy­la tut­ma­dık­la­rı an­la­şı­lı­yor.

Pa­zar­lık­tan dö­ne­bi­li­yor­lar

İz­mi­r’­den Coş­kun L.’nin şi­ka­yet­var’­a gön­der­di­ği şi­ka­yet­le or­ta­ya çı­kan bu pa­zar­lık yön­te­mi tü­ke­ti­ci­nin ai­dat öde­me­mek için 2 adet ek kre­di kar­tı­nı ip­ta­li­ni is­te­me­siy­le baş­lı­yor.

Tü­ke­ti­ci­nin ban­ka ile ara­sın­da ge­çen di­ya­log şöy­le ge­li­şi­yor: “K­re­di kar­tı­ma ek ola­rak çı­ka­rı­lan 2 ek kar­tı kul­lan­ma­ma­mı­za rağ­men her iki­si­ne de 65 TL gi­bi bir ai­dat ge­lin­ce ban­ka­yı ara­ya­rak kart­la­rı ip­tal et­tir­dim. Ara­dan 1 gün geç­tik­ten son­ra ban­ka­dan aran­dım ve ‘kart­la­rı­nı­zı ip­tal et­me­yin, kart ai­da­tı­na kar­şı­lık her kart için te­le­fon hat­tı­nı­za 40 TL, 2 kart için 80 TL kon­tör yük­le­ye­li­m’ de­di­ler.

Ge­len tek­li­fi ka­bul et­tim. Kart­la­rı­mı yeniden kul­la­nı­ma aç­tı­lar ve ben ­de ai­dat­la­rı öde­dim. İlk gö­rüş­me­miz­de, ön­ce 1 haf­ta da­ha son­ra 1 ay için­de kon­tör­le­ri­niz yük­le­nir de­me­le­ri­ne ve de birkaç de­fa ara­ma­ma rağ­men hal­le­di­yo­ruz, il­gi­li bi­ri­mi uya­rı­yo­ruz gi­bi kli­şe söz­ler­le bu gü­ne ka­dar oya­la­dı­lar. Yaptığımız pa­zar­lık­tan dön­dü­ler.”

Tek­lif ıs­ra­ra gö­re de­ği­şe­bi­li­yor

Kart li­mi­ti­ne oran­la ban­ka­nın çok faz­la kart ai­da­tı al­dı­ğı­nı gö­ren Mus­ta­fa Ö. de ban­ka­dan kart ip­ta­li­ni is­te­yin­ce ona da ay­nı tek­lif ya­pıl­dı. Tü­ke­ti­ci, 7 yıl­dır ma­aş müş­te­ri­si oldu­ğu ban­ka­nın kre­di kar­tı­nı ip­tal et­tir­mek üze­re müş­te­ri hiz­met­le­ri­ni ara­dı- ­ğın­da, kontör pa­zar­lı­ğı­na gir­dik­le­ri­ni be­lir­ti­yor. Ön­ce 20 TL de­ğe­rin­de pu­an ver­me­yi öne­re­rek pa­zar­lı­ğa baş­la­yan ban­ka, tü­ke­ti­ci­nin ge­ri ia­de ıs­ra­rı üze­ri­ne, te­le­fon hat­tı­na kon­tör yükle­me­yi gün­de­me ge­ti­ri­yor. Her tür­lü pa­zar­lı­ğı de­ne­yen ban­ka­lar, kart ai­da­tı­nı ia­de etme­ye bir tür­lü ya­naş­mı­yor.