Çorum, Gümüşhane ve Osmaniye’de hizmete başlayan merkezlerle birlikte 112 Acil Çağrı Merkezlerinin sayısı 58'e yükselirken söz konusu merkezler haziran ayı sonunda 81 ilde yaygınlaşacak.

 4 dilde hizmet veriliyor

 Ankara 112 Acil Çağrı Merkezinde İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça bilen uzman çağrı alıcılar vasıtasıyla 4 dilde hizmet veriliyor. Ayrıca yeni nesil 112 Acil Çağrı Merkezlerinde engelli bireylere yönelik “engelsiz ulaşım” sağlanabiliyor. Yine E-çağrı entegrasyonu ile araç içi acil çağrı yapma özelliğine sahip araçlardan kaza anında yapılan otomatik çağrılar da 112 Acil Çağrı Merkezleri tarafından karşılanabiliyor.

Yazılımda yerli ve milli kaynaklar kullanıldı

İçişleri Bakanlığının koordinesinde acil çağrı numaralarının tek bir numarada birleştiği 112 Acil Çağrı Merkezlerinde yerli ve milli kaynaklar ile geliştirilen yazılım kullanılıyor.

2020 yılında 88 milyon 341 bin çağrı geldi

Vatandaşın acil yardım çağrı merkezlerinin en büyük sorunu ise adres sorma, telefon deneme ya da sipariş verme gibi gereksiz yere meşgul etmeden kaynaklanıyor. 2020 yılında 112 Acil Çağrı Merkezilerine 88 Milyon 341 Bin 131 çağrı geldi. Bu çağrıların yüzde 66,27’sini ise asılsız çağrılar oluşturdu.

112 Acil Çağrı Merkezleri'ne asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul eden 160 kişiye 63 bin 200 lira idari para cezası uygulandı. (İLKHA)