Elazığ-Malatya karayolunun 51. kilometresinde, Fırat Nehri üzerinde bulunan Kömürhan Köprüsü ve tünelinin açılışında konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, projenin 16 il bütünleştirerek bölgenin; üretim, ticaret, turizm ve kültürüne önemli katkılar sağlayacağını söyledi.

Kömürhan Köprüsünde kullanılan çelik miktarının, Eyfel kulesinde kullanılan çelik miktarı ile aynı olduğunu belirten Karaismailoğlu, şu ifadeleri kullandı:

"Toplam uzunluğu 5155 metre projemizde, 600 metre uzunluğunda ki Kömürhan köprüsü 2400 metre uzunluğunda ki çift tüp Kömürhan tüneli ve 523 metrelik çift köprü bulunmaktadır. Kömürhan Köprüsü, 2 x 2 şeritli ters 'Y' tipi kule olarak tasarlanmış olup 168,5 metrelik tek plan şeklinde imal edilmiştir. Köprüde kullanılan 7000 ton Çelik, Eyfel Kulesi'nde kullanılan çelik miktarı kadardır. Orta açıklığı 25 adet Çelik segmentten oluşan köprümüz, gergin eğik askılı olarak planlanmış ve 42 adet kablo imalatı gerçekleşmiştir. Çelik kablo uzunluğu 853 kilometre, çelik tel uzunluğu ise 6000 kilometredir.”

Bölgede ulaşımın artık daha güvenli ve rahat bir şekilde sağlanacağına dikkat çeken Karaismailoğlu, "Kömürhan tünelimiz, 2400 metre ve çift tüp olarak tamamlanmıştır. Akıllı ulaşım sistemleri ile donatılmış köprümüz ve tünelimizde görüntüleme sistemlerinden, sensörlere ve değişken mesaj sistemlerine, haberleşme sistemlerinden yangın skoda ve diğer kontrol sistemlerine kadar, elektrik ve elektromekanik donanımlar tamamen yerli ve milli mühendislik imkanları ile gerçekleştirilmiştir. Bölgede ulaşım artık daha emniyetli ve konforlu bir şekilde yapılacaktır." şeklinde konuştu.

Kömürhan Köprüsü projesinin tamamen yerli işçilik ile yapıldığını belirten Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

"Projemiz, Elâzığ ve Malatya şehirlerimiz başta olmak üzere 16 ilimizi bütünleştirerek bölgenin; üretim, ticaret, turizm ve kültürüne önemli katkılar sağlayacaktır. Kömürhan köprüsü ve tüneli hepimiz için iftihar vesilesi olan projelerimizden birisidir. Projemiz tamamen Türk mühendis ve işçileri bilgisi, deneyimi ve alın teri ile gerçekleştirilmiştir. Her geçen gün ulaşım ve haberleşme projelerimizde yerli ve milli teknolojilerimizin, kaynaklarımızın ve bilgi birikimimizi payını artırmaya devam edeceğiz. Biliyoruz ki bu bizim yapabildiklerimiz gelecek nesillerimize de başarma azmi ve güven aşılayacaktır. Bu inançla attığımız aer adım ekonomik gücümüzü ve bağımsızlığımızı daim kılacaktır." (İLKHA)