Özelleştirme İdaresi Eski Başkanı Tezcan Yaramancı, ``İhale iptal edildi`` ifadesi yerine ``İhale onaylanmadı`` denilmesinin doğru olduğunu söyledi.

İptal edilen ihalede oluşan fiyatın, açık artırma sonucu oluşması nedeniyle gerçekçi olduğunu anlatan Yaramancı, sözlerini şöyle sürdürdü:

``Bundan sonra yeni ihalede şartlar farklı tanzim edilirse daha yüksek fiyatlar gelebilir. Halka arz mümkündür. Zamanında Türk Hava Yolları (THY) da daha önce aynı şekilde halka arz edildi ve özelleştirildi. Önümüzdeki dönem için Özelleştirme İdaresi Başkanlığı`nın yeni bir yol haritası düzenlediğini düşünüyorum. O yol haritası çerçevesinde de yeni tekliflerin gelmesi muhtemeldir.``

Marbaş Menkul Değerler Araştırma Müdürü Üzeyir Doğan da köprü ve otoyolların halka arz edilebilmesi için öncelikle yeni bir KİT`in kurulmasının şart olduğunu dile getirdi.

Sermaye Piyasası Yatırımcıları Derneği (SPYD) Başkanı Arif Ünver, ihalede ortaya çıkan 5,7 milyar dolardan daha fazla gelir elde etmek adına halka arzın olumlu bir satış yöntemi olduğunu söyledi.