Coronavirus pandemisiyle daha etkin mücadele etmek ve hastalara daha hızlı ulaşmak için kurulan Pandemi Çağrı Merkezi hakkında bilgi veren Çağrı Merkezi Koordinatörü Uzman Doktor Abdullah Sarıözan, Pandemi Çağrı Merkezi aracılığıyla birçok hastaya ulaştıklarını ve evde tedavi gören vatandaşların ilaç ve hastaneye sevk işlemlerini gerçekleştirdiklerini belirtti.
Pandemi Çağrı Merkezinin birkaç bölümden oluştuğunu ifade eden Sarıözan, “Bir tanesi aynı 112’de olduğu gibi pozitif veya temaslı olan vatandaşlarımızın bizi araması, biz neticede durumu iyi olan vatandaşlarımızı evde tedavi ediyoruz, ama bu onları eve terk ettiğimiz anlamına gelmiyor. Toplumda ‘hastanelerde yer olmadığı için hastalar eve gönderiliyor’ şeklindeki algılar gerçeği yansıtmıyor. Hastanelerde yer olmasına rağmen mümkün mertebe hastalarımızı evde tedavi altına almayı istiyoruz. Çünkü hasta evde bulduğu konforu hastane ortamında bulamayabiliyor. Evde tedavi edilebilecek bir hasta, hastane enfeksiyonları açısından risktir. Durumu iyi olan vatandaşlar da evde tedavi görmek istiyorlar.” dedi.
Sarıözan, “Bulunduğumuz yer genel çağrı merkezimiz. Bize ulaşan pozitif vakalara karşı biz yerinde çözüm bulmaya çalışıyoruz. Hastaneye bir şekilde gitmesi gereken hastamız varsa, burada bulunan danışman ekimiz var, 112 ile istişare ediyor. Ambulansla mı yoksa Covid 19’lu hastalara ayrılmış araçlarımızla mı taşınması uygun olur. Karar verip sevklerini sağlıyor.” ifadelerini kullandı.
“Birçok konuda vatandaşlara yardımcı olunuyor”
Evde tedavileri devam eden ve tahlil sonuçlarına ulaşmakta sıkıntı yaşayan vatandaşlara da yardımcı olunduğuna dikkat çeken Sarıözan, “Bir de hastaneye gitmesi gerekmeyen ama evde çeşitli ihtiyaçları olanlar oluyor. E-Nabzı olmayanlar, yaşlı olanlar veya elektronik sistemlerden anlamıyor ve testini öğrenmek istiyordur, numune sonucu ile ilgili sonucunu bildiriyoruz. Bunun yanında her pozitif vakaların ilaçlarını kullanmalarını istiyoruz, herhangi bir sıkıntı yoksa tabi. İlaçlarını kullanmayanlara karşı mücadele ediyoruz. İlk başlarda ‘benim semtomlarım yok’ deyip daha sonra durumu ağırlaştığında bizden ilaç isteyenler oluyor. Bu hasalarımızın taleplerini alıyoruz ve yerine getiriyoruz.” ifadelerini kullandı.
“Son bir ayda 20 bin civarında çağrı aldık”
Günde yaklaşık 700 civarında çağrı aldıklarını dile getiren Sarıözan, son bir ayda da 20 bin civarında çağrının alındığına değindi.
Bu durumun hafta sonlarında değiştiğine değinen Sarıözan, “Belli dönemlerde de artış göstermektedir. Bazen de süreç değişiyor. Mesela karantina süresi 14 günden 10 güne düştü, bu durumu sormak için de arayabiliyorlar. Böyle zamanlarda ayda bin çağrıyı da bulabiliyor. Bir de biz buradan aramalar yapıyoruz. Hastalarımızı arayıp durumlarını soruyoruz. Özellikle ileri yaşta olan hastalarımızı her gün aramaya çalışıyoruz. Buna göre eğer ilerleyen günlerde durumunda bir geliştirme olursa erken müdahale etmeye çalışıyoruz.” şeklinde konuştu. (İLKHA)