En önemli sosyal medya platformlarından olan Facebook'un, sahibi olduğu WhatsApp ve Instagram gibi platformlarda yer alan alışveriş deneyimini daha iyi bir hale getirmek için eklediği özellikleri sizlere daha önce aktarmıştık.

Bugün ise yeni bir haber ile karşımıza çıkan Facebook, WhatsApp'ta yer alan alışveriş deneyimini daha üst bir noktaya taşımak adına yeni bir özelliği kullanıma sunduğunu duyurdu. Hatırlatmak gerekirse toplamda 2 milyarı aşkın kullanıcıya sahip olan WhatsApp'ın Business kısmının kullanıcı sayısı ise 175 milyonu aştı.

WhatsApp için "Carts" isimli özelliği kullanıma sunan Facebook, bu özellik ile birlikte bir iş yerinden birden fazla ürün almak isteyen kullanıcıların işini kolaylaştırmayı hedefliyor. Carts özelliği temelde bir alışveriş sepeti gibi çalışıyor. Bu özellik sayesinde satın almak istediğiniz ürünleri sepetinize ekleyebileceksiniz.

Söz konusu özelliğin bir süredir test aşamasında olduğunu da paylaşan Facebook, aldığı olumlu geri dönüşlerden sonra Carts özelliğini tüm WhatsApp Business kullanıcıları için sundu. Özelliğin kullanıma sunulması ile birlikte WhatsApp kullanıcıları, alışveriş kartlarına ürün ekleme seçeneğini kullanarak daha kolay bir şekilde alışveriş yapabilecek.

Paylaşılan bilgilere göre WhatsApp'ın "Carts" özelliği bugünden itibaren tüm kullanıcılar için aktif olarak sunulacak. WhatsApp'ın e-ticaret potansiyelini tam anlamıyla kullanmak isteyen Facebook, geçtiğimiz aylarda da WhatsApp için QR kodları, özel bir alışveriş düğmesi ve katalog bağlantılarını sohbetlerde paylaşma gibi özellikler de sunmuştu.