Daha önce de farklı bölgelerde bulunan elektrik kurumları ile vatandaşlar arasında yaşanan sorunlardan birisi bu kez İstanbul'da meydana geldi. 20 yıldır aynı yerde esnaflık yapan Rıdvan Ece' nin işlettiği markete her ay yaklaşık 2 bin ile 2 bin 500 lira arasında elektrik faturası gelmesine rağmen elektrik dağıtım şirketi tarafından kaçak elektrik kullandığı iddiasıyla 75 bin 247 TL 51 kuruş ceza kesildi.

 

Kesilen ceza ile neye uğradığını şaşıran Ece, dağıtım şirketinin ödeme yapması için kendisine 1 hafta süre verdiğini ve sürekli olarak aranıp ödeme yapması için sıkıştırıldığını söyledi.

Elektrik kurumundan 2 farklı ekibin (4 kişi) saatlerce yaptığı inceleme sonrasında kaçağa rastlamadığını ve kurum yetkilileri gittikten hemen sonra 4 farklı elektrikçiyi iş yerine çağırarak tesisatta sorun olup olmadığına ilişkin kontrol yaptırdığını belirten Ece, 4 elektrikçinin 4'ünün de kaçak elektrik olmadığı bilgisini paylaştığını ifade etti.

Yaşanan gelişmelerden sonra kuruma itiraz dilekçesi yazdığını ancak dilekçenin reddedildiğini ve şimdiye kadar 15 bin lira ödeme yaptığını hatırlatan Ece, süreci hukuki boyuta taşıdı. Ece, işin çözüme kavuşması adına yetkililere yardım çağrısında bulundu.

"Kaçak olmadığı halde 75 bin lira ceza kestiler"

Fatura yüzünden çok zor duruma düştüğünü söyleyen Ece, "Her ay 2 bin, 2 bin 500 lira fatura veriyoruz. Elektrik kurumundan gelerek dükkânda kaçak olduğunu söylediler. Öyle bir şey yok, kabul etmiyorum. Kaçak olmadığı halde 75 bin lira ceza kestiler. 'Akımda kaçak var' dediler. Öyle bir şey olsa da önceden bize bildirmeleri gerekirdi. Buna rağmen yine bize 5 bin lira ceza da kesselerdi. Ama bizim suçumuz ne? Bu işsizlik ve krizde yazık günah değil mi? Gerçekten çok zor durumdayız." dedi.

Rıdvan Ece

"2 ekip 4 saat inceleme yaptı ama bir şey bulamadılar"

Ece, "Elektrik kurumundan 2 kişi buraya geldi. Belki 2 saat kaçak var mı diye aradılar. Adamlar bir şey bulamadı. Sonra 2 kişi daha geldi. Normalde her cuma dükkânı kapatıp cumaya giderdim ama o gün onlar için dükkânımı bile kapatmadım. 4 saat aradılar ama bir şey bulamadılar. Sonra 'Saatte gevşeklik var yeteri kadar akım gitmiyor.' dediler. O yüzden kaçak olarak değerlendirmişler. Ama öyle bir şey yok. Şalterleri indirdiğinizde hiçbir ışık, hiçbir dolap çalışmıyor. Benim bildiğim eğer kaçak varsa şalterleri indirdiğinizde mutlaka bir dolap veya ışık yanması gerekir." diye konuştu.

"Dükkânın tesisatına bakan 4 elektrikçinin 4'ü de kaçak olmadığını söyledi"

Elektrik kurumundan gelen ekiplerin ceza yazmayacaklarını söyleyip gittiklerini belirten Ece, "Tutanak da tutmadılar, makbuz da bırakmadılar. Bir hafta sonra arayıp 'Elektrik kurumuna gelmeniz gerekiyor.' dediler. Kaçak tespit ettiklerini söylediler. Kuruma gidince 75 bin liralık ceza faturasını elime verdiler. Faturayı görünce şoke oldum. Dükkânda inceleme yapan ekipler gittikten hemen sonra daha ceza bile belli olmadan dükkâna 4 farklı elektrikçi getirdim. 4'ü de kaçak olmadığını söyledi. Ceza ile ilgili dilekçe verdik ama reddedildi. Adamlar da bizi sürekli arayıp 'Ne zaman ödeme yapacaksınız?' diye sıkıştırıyorlar. Zaten 15 bin lirasını da ödedik. Dün yine elektriği kesmeye gelmişler. 'Ödeme yapmazsanız elektriği keseriz' diyorlar. Sözde bugün yine ödeme yapmamız gerekecek. Ödeme yapmazsak elektriğimizi kesecekler. Adamlar '75 bin lirayı ödeyin sonra yine bizi mahkemeye verin' diyorlar. Avukatla görüştük. Onlar da sonradan verilen 2 dilekçenin sonucuna göre hareket edeceklerini söylüyor. Avukat da cezayı ödememiz gerektiğini söyledi. Biz de burada esnafız. Bozulabilen ürünler sattığımız için elektriğin kesilmemesi için mecburen ödeme yapıyoruz." şeklinde konuştu.

Hayriye Ece

"Elektriğimiz keserlerse ürünlerimizin hepsi bozulur ve kapatmak zorunda kalırız"

Rıdvan Ece'nin eşi Hayriye Ece de, "BEDAŞ' tan geldiler ve hiç kaçak bulmamalarına rağmen kaçak var dediler. Ardından eşimi arayıp dalga geçer gibi  'Gelin size küçük bir ceza kestik.' dediler. Eşim gittiğinde 75 bin liralık faturayı vermişler. Üzerine de 'Bir hafta süren var. Cezayı ödemezsen elektriğini keseriz.' demişler. Hepimiz şoke olduk. Çocuklarımızın psikolojisi bozuldu. Ders çalışamaz oldular. Ne yapacağımızı şaşırdık. Buradan yetkililere sesleniyoruz! Lütfen bize bir çare bulun. Esnafız, çaresiziz. Elektriğimizi keserlerse ürünlerimizin hepsi bozulur ve kapatmak zorunda kalırız." İfadelerini kullandı.

Hasan Ece

"BEDAŞ, tutumuyla tüketiciyi mağdur ediyor"

Konuyla ilgili başlatılan hukuki sürece ilişkin konuşan Av. Hasan Ece, BEDAŞ'ın görevini ihmal ettiğini, takındığı tutumla da vatandaşı mağdur ettiğini belirterek şunları kaydetti:

"BEDAŞ'ın bir ekibi gelip kaçak tespiti yapıyor. Daha doğrusu kaçak olduğunu iddia ediyor. Ancak kaçağın nereden kaynaklandığını, ne zaman ve kimler tarafından yapıldığına dair hiçbir açıklama yapılmıyor. Burada özellikle hizmet sağlayıcıların tüketiciyi aydınlatma yükümlülüğü var. BEDAŞ kendi alanında tekel bir kuruluş. Her ne kadar özel olsa da yürüttüğü hizmet kamu hizmetidir. Burada BEDAŞ tüketiciye hiçbir şekilde bilgi vermiyor. Konu ile ilgili video kayıtlarının olduğunu söylüyorlar ama istememize rağmen bize vermediler. Bu video kayıtlarıyla kaçak elektrik olup olmadığını bulabiliriz. Mağdur kişi kaçak elektrik kullanmadığını belirtiliyor. 20 yıldır söz konusu işletmeyi işlettiğini ve şimdiye kadar böyle bir sorunla karşılaşmadığını ifade ediyor. Sayaç ve kablolarda hiçbir değişiklik yapılmamasına rağmen bir anda böyle bir şeyin ortaya çıkması ve fahiş oranda (75 bin TL) bir cezanın kesilmesinin neyden kaynaklandığını bilmiyoruz. Dolayısıyla burada bir mağduriyet var. Bu mağduriyetin BEDAŞ tarafından giderilmesi gerekir. Diğer bir durum da şudur; pandemi sürecindeyiz. İşletmeler bir kriz içerisinde. BEDAŞ' tan indirim talep etmemize, taksitlendirme talebinde bulunmamıza rağmen taleplerimiz olumsuz karşılandı. Müvekkilime de sürekli ödeme yapması aksi takdirde elektriğinin kesileceği söyleniyor. Küçük bir işletmenin bu süreçte 75 bin TL'yi denkleştirmesi çok zor. BEDAŞ bu hareketleriyle tüketiciyi mağdur etmektedir. (İLKHA)