DOĞRUHABER

İstanbul Gaziosmanpaşa’da Evshop adlı bir firmadan 14 bin lira tutarında ürün alan tüketici, firma tarafından mağdur edildiğini belirtti. Tüketici, “Yasal hakkım olmasına rağmen firma teslim almadığım ürünlerin iptalini istememe rağmen bu talebi yerine getirmedi.” dedi. Tüketici ve Çevre Dernekleri Federasyonu Başkanı Osman İlhan ise benzer sorunların sık yaşandığını dile getirdi. İlhan, tüketicilerin hangi yollardan hakkını araması gerektiğini gazetemize anlattı.

“FİRMA YASAL HAKKIMI KULLANDIRTMIYOR”

Geçtiğimiz günlerde Evshop adlı bir firmanın Gaziosmanpaşa şubesinden 14 bin liralık ürün alan tüketici, “Mağazaya gittim ve almak istediğim ürünleri seçtim. Daha sonra bana bir sözleşme imzalatıldı. Ancak ürünlerin tesliminin sonra yapılacağı söylendi. Ben de aradan geçen sürede bu ürünleri almak istemedim. Ödemekte güçlük çekeceğimi düşündüm ve ürünler bana teslim edilmeden yasal hakkımı kullanarak sözleşmemin iptal edilmesini istedim. Ancak firma depodan sipariş verdiklerini gerekçe göstererek sözleşmemi iptal etmedi. Bu konuda mağdur edildiğimi düşünerek Tüketici Hakem Heyetini aradım. Bana firmanın 7 gün içinde gelen taleplerde sözleşmeyi iptal etmesi gerektiği söylendi. Ayrıca sözleşmenin bir nüshası da tarafıma verilmedi.” dedi. Tüketici, firma tarafından mağdur edildiğini ve sözleşmesinin iptal edilmesi gerektiğini ifade etti.

“TAKSİTLİ SÖZLEŞMELERDE 7 GÜN İÇİNDE CAYMA HAKKI VAR”

Tüketici ve Çevre Dernekleri Federasyonu Başkanı Osman İlhan ise benzer sorunların sık yaşandığını dile getirerek tüketicilerin izlemesi gereken yolları anlattı. İlhan, “Bu konuda tüketici öncelikle iadeli taahhütlü bir mektup göndermesi gerekiyor firmaya. Aldığı ürünleri ve tarihi de belirterek taksitli satış sözleşmesinin iptalini ve ödediği peşinatın hesabına yatırılmasını talep etmeli. Eğer firma bu talebe olumsuz yanıt verirse Tüketici Hakem Heyetine başvuru yapılması gerekecektir. Hakem heyeti sözleşmeyi ve iptal dilekçesini değerlendirerek tüketicinin cayma hakkını kullandığı kanaatine varacaktır.” dedi.

KAMBİYO SENEDE DİKKAT!

Tüketicileri ‘kambiyo senet’ imzalamamaları noktasında uyaran İlhan, “Çünkü siz bu senedi imzaladığınızda ücreti ödediğiniz takdirde dahi eğer siz o senedi firmadan almadıysanız firma sizden bunu tekrar tahsil edebilir. Bunun örneklerini de yaşadık. Şu an bir firma 10 bin kişiyi bu şekilde mağdur etmiş. Yani tüketici gidip ödemelerini düzenli yapmış ama firma batmış. Tüketici ürünü almadığı gibi alamadığı ürünün senedini almadığı için kambiyo senet dolaysıyla bir daha ödeme yapmak zorunda kalıyor. Bu şekilde icralık olan çok sayıda tüketici var. Tüketicilerimizin bu hususa dikkat etmesi gerekiyor.” ifadelerini kullandı.