Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) ile yürüttüğü çalışma kapsamında ilköğretim ve ortaöğretimde bazı dersleri güncelledi. 2013–2014 öğretim yılında başlayacak uygulama kapsamında ilköğretim İngilizce ve fen bilimleri, ortaokul matematik, ortaöğretim de ise matematik, fizik, kimya ve biyoloji ders programları güncellendi. Yeni eğitim- öğretim yılında öğrenciler dersleri TÜBİTAK’ın hazırlayacağı 3 bin animasyonla işleyecek.
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, `İlköğretim ve Ortaöğretimde Bazı Derslerin Öğretim Programlarının Güncellenmesi` programına katıldı. Milli Eğitim Bakanlığı Başöğretmen Salonu’nda gerçekleşen programa ayrıca Temel Eğitim Genel Müdürü Funda Kocabıyık, Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Emin Zararsız, TÜBİTAK Başkanı Prof.Dr. Yüksel Altunbaşak, Talim Terbiye Kurulu Başkanı Prof.Dr. Emin Karip ve Orta Öğretim Genel Müdürü Ercan Türk katıldı.
Öğrencilerin temel becerilerinin geliştirilmesi, bunu sağlamak için gerekli önlemlerin alınması, çalışmaların yapılması Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu’nun (BTYK) 24. Toplantısı`nın gündemini oluşturduğunu belirten Nabi Avcı, “Bu toplantıda temel yeteneklerin öğrencilere daha etkin bir şekilde kazandırılması amacıyla öğretim programlarının revize edilmesine yönelik çalışmalar yapılmasına, eğitim materyallerinin geliştirilmesine, bu çalışmaları yürütecek olan çalışma gruplarının oluşturulmasına bu sürecin Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu’nun işbirliğinde yürütülmesine karar verildi.” diye konuştu.
Bakanlık ve TÜBİTAK arasında bir işbirliği protokolü imzalandığını bu kapsamda öğretim programlarının geliştirilmesi için öğretmenler ve akademisyenlerden oluşan çalışma grupları oluşturulduğunu anlatan Avcı, program geliştirme çalışmalarına akademisyen ve öğretmenlerde geniş kapsamlı bir katılım sağlandı. 35 üniversiteden 86 akademisyen ve 28 öğretmen ile 230 toplantı gerçekleştirildi. Çalışmaların daha geniş çerçevede değerlendirilmesi ve katkıların alınması amacıyla devlet ve özel üniversiteler dâhil olmak üzere 45 farklı üniversiteden 87 akademisyen ve 132 öğretmenin katıldığı 24 panel düzenlendi. Ders kitapları yazarlarının kalsak programlara ilişkin görüş ve önerilerinin alınmasını sağlamak amacıyla düzenlenen çalıştaylara 223 kitap yazarı katıldı.” şeklinde konuştu.
Güncellenen eğitim programlarının ilk uygulamalarının 2013–2014 öğretim yılında başlayacağını belirten Avcı, “Program kapsamında güncellenen öğretim programlarını ilköğretim İngilizce (2–8. sınıflar), ilköğretim fen bilimleri (3–8. sınıflar), ortaokul matematik (5–8. sınıflar), ortaöğretim matematik (9–12. sınıflar), ortaöğretim fizik (9–12. sınıflar), ortaöğretim kimya (9–12. sınıflar), ortaöğretim biyoloji (9–12. sınıflar).” dedi.
DERSLERDE KAZANIMLAR İLE GÜNLÜK HAYAT ARASINDA İLİŞKİ GÜÇLENDİRİLDİ
Yenilenen tüm öğretim programlarında kazanımlar ve içeriğin sadeleştirildiğini vurgulayan Avcı, şunları kaydetti: "Giriş bölümünde açıklamalar sadeleştirildi ve kazanımlar daha kolay okunabilir ve algılanabilir bir şekilde yeniden düzenlendi. Kazanımlar 12 yıllık zorunlu eğitim süresi dikkate alınarak, öğretim kademeleri ve sınıflar düzeyinde gözden geçirildi. Kazanımlar bilimsel, teknolojik ve toplumsal gelişmeler dikkate alınarak güncellendi. Kazanımlar ile günlük hayat ilişkisi güçlendirildi. Bilgi ve iletişim teknolojilerin aktif olarak kullanılabileceği konu, kazanımlara vurgu yapılarak z-kitap, etkileşimli tahta gibi uygulamalar için zemin oluşturuldu.”
Konuşmanın ardından bir gazetecinin “Yeni güncelleme programında günlük hayat becerileri nasıl anlatılacak.” şeklindeki sorusuna TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Yüksel Altunbaşak, şu cevabı verdi: “3 bin animasyon hazırlanıyor. Bunların da önemli bir kısmı konuyu teorik bilgiyi alarak günlük hayatta bunların ne şekilde kullanıldığını, bu animasyonlarla çok daha net ifade edebileceğiz. Örneğin içten yanmalı motorlarla ilgili siz ne kadar anlatırsanız anlatın, saatlerce nasıl çalıştığını anlatın, 5 saniyelik bir animasyon çok daha iyi anlatır. Bunun gibi 3 bin animasyon filmi çekiliyor, bunların bin 100’ü tamamlandı. Bu yıl içinde geri kalanı da tamamlanacak. Mesela uçaklar nasıl uçar. Kuşlar nasıl uçar. Bunu anlatmak için basınçtan başlayabilirsiniz. Biz öğrencilerimize basınç problemleri anlatabiliriz. Çok zor sorularda sorabiliriz. Ama bir kuşun uçması kanadın üstündeki ve altındaki basınç farkından kaynaklanır. Basıncı anlatırken bunu da anlatıyoruz. Aradaki farkı anlatıyorsunuz. Bunun gibi örnekler var. Animasyonlarla bu çok daha da pekiştirilebiliyor.”