DOĞRUHABER

Türkiye’de ilk vakanın tespit edilmesinden sonra başlayan uzaktan eğitim süreci bugün kısmen sona eriyor. Okul öncesi ve 1. Sınıflar için başlayan yüz yüze eğitim kademeli olarak diğer sınıflar için de uygulanacak. Ancak birçok sorunun bulunduğu eğitimde kafalar halen net değil. İdeal Eğitim Vakfı Genel Başkanı Mehmet Ali Doyar, özel eğitim kurumlarının ders başı yaptığını belirtirken yasağın çare olmadığını ve denetimli bir şekilde hem devlet hem de özel okullarda yüz yüze eğitime geçilmesi gerektiğini belirtti. Eğitim- Bir-Sen Genel Sekreteri Latif Selvi ise tedbirlerin alındığını ifade ederken, “Uzaktan eğitimde gerekli verim alınamadı.” dedi.

UYUM HAFTASINDA BİR GÜN SONRAKİ HAFTALARDA İSE İKİ GÜN EĞİTİM OLACAK

Yeni eğitim öğretim dönemi, TRT EBA, EBA ve canlı dersler kullanılarak uzaktan eğitim yoluyla 31 Ağustos'ta başlatılmıştı.  Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), okullarda yüz yüze eğitim, seyreltilmiş uygulamalarla anasınıfı ve ilkokul 1'inci sınıflarda haftada bir gün olacak şekilde bugün başlıyor. Okulların açıldığı ilk hafta olan 21-25 Eylül'de gerçekleştirilecek uyum programı okul öncesi eğitim kurumlarında ve ilkokul 1'inci sınıflarda "1 gün yüz yüze eğitim" şeklinde olacak. Okul yönetimlerinin 21-25 Eylül haftasında hangi gün olacağına öğretmenlerle birlikte karar vereceği uyum programı, okul öncesi eğitim kurumlarında 30'ar dakikalık 5 etkinlik saati olacak şekilde 1 gün, ilkokul 1'inci sınıflarda ise 30'ar dakikalık 5 ders saati ve aralarda 10'ar dakikalık teneffüsler olacak şekilde 1 gün üzerinden planlanacak. Uyum haftasından sonraki 28 Eylül-2 Ekim tarihlerini kapsayan hafta ve devamında da haftada 2 gün her biri 30'ar dakikalık 5 ders saati yüz yüze eğitim yapılacak. Ders saatleri arasında 10'ar dakikalık dinlenme süresi verilecek.

 “SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ İÇİN BÜTÜNCÜL BİR YAKLAŞIM ŞART”

Eğitim ve öğretime sadece öğrenci perspektifinden bakmamak gerektiğini belirten İdeal Eğitim Vakfı Genel Başkanı Mehmet Ali Doyar, “Eğitim ve öğretim çok yönlüdür. Öğretmenler, öğrenciler, veliler ve bu sektörün diğer paydaşlarını da içine alan bütünlükçü bir bakış açısıyla eğitim ve öğretime bakmak sorunların çözümüne katkı sağlayacaktır. Ancak bütün bu sistem öğrencilerin eğitimi ve öğretimi içindir. Geçtiğimiz yıl başlayan salgının etkileri bu yıl da devam ediyor. Dolayısıyla velilerin ve öğretmenlerin endişelerini anlamak gerekiyor.” İfadelerini kullandı.

“SAĞLIK VE GÜVENLİK ÖN PLANDA OLMAK ŞARTIYLA YÜZ YÜZE EĞİTİM TÜM SINIFLARDA BAŞLATILMALI”

“Yüz yüze eğitimin yerini başka bir yöntem doldurmaz” diyen Mehmet Ali Doyar, şöyle devam etti:  “Mutlaka bütün sınıflarda gerekli tedbirler alındıktan sonra okulların başlatılması gerekiyor. Hayatı durdurmak mümkün değil. Bu yüzden tıpkı marketlerin açık olduğu gibi tıpkı insanların işine gittiği gibi eğitim öğretim kurumları da açılmalı, öğrenci ve öğretmen sağlığı ön planda tutularak tüm sınıflarda yüz yüze eğitim imkanlar dahilinde başlatılmadır. Ama eksiklikleri gidermek için uzaktan eğitim ve diğer alternatifler yine değerlendirilebilir.”

“BAZI ÖZEL EĞİTİM KURUMLARININ EĞİTİME BAŞLADIĞINI GÖRÜYORUZ”

Tıpkı; veli, öğrenci ve öğretmenlerin salgından etkilendiği gibi sektörün diğer paydaşlarının da bundan etkilendiğini belirten Doyar, “Kantinci esnafı, kırtasiyeciler, servisçiler ve özel eğitim öğretim kurumları bu salgından son derece etkilendiler. Şu an işine gidip geçimini sağlamak için çalışan diğer insanlar gibi özel eğitim ve öğretim kurumları da bir şekilde bu işi yapmak zorunda. Bakanlığın 8 ve 12. Sınıflar dışında yüz yüze eğitime izin vermemesi doğru olmadığı gibi gerçekçi de değildir. Zira bazı özel eğitim kurumlarının eğitime başladığını görüyoruz. Yasak koymak yerine bu kurumlar iyi bir denetimden geçirilse ve bunun sonucunda eğitime başlamalarına izin verilirse daha isabetli olacaktır.” dedi. Doyar son olarak salgından sonra ilk kez yüz yüze başlayacak eğitim-öğretim döneminin eğitim camiası için hayırlara vesile olmasını diledi.

“UZAKTAN EĞİTİM ASIL DEĞİL TAKVİYE EDİCİ OLARAK KULLANILABİLİR”

Okulların yüz yüze eğitime başlamasının uluslararası kuruluşlarca da tavsiye edildiğini belirten Eğitim-Bir-Sen Genel Sekreteri Latif Selvi, “Pandemi süreci sağlığı ön plana çıkardı. Yeni süreç insanların zihinlerinde bir takım kaygılar oluşturması normal. Ancak şunu belirtmekte fayda var ki, eğitim politikalarını belirleyen UNESCO, UNİCEF, OECD gibi kurumlar; başarı çizgisinin korunabilmesi için yüz yüze eğitimin başlatılmasını tavsiye ediyor ve destekliyor. Okulun, öğretmenin ve yüz yüze eğitimin oluşturduğu ortamın ve sağladığı faydanın başka yollardan sağlanamayacağı görüldü. Dijitalleşme takviye olarak kullanılabileceği görüldü.” ifadelerini kullandı.

“EĞİTİM CAMİASI PANDEMİ SÜRECİNDEN ETKİLENDİ”

Salgın sürecinin sektörün diğer paydaşlarını da olumsuz etkilendiğine değinen Selvi, “Toplumun tüm kesimleri etkilendiği gibi eğitim camiası da pandemi sürecinden etkilendi. Ancak Milli Eğitim Bakanlığı süreçle ilgili gerekli tedbirleri aldı. Biz de bunu yakından takip ediyoruz. Okullarımızda telafi eğitimleri ve 12. Sınıflar için destekleme kursları başlatıldı. Bu da salgın sürecinde eğitimin öğretimin nasıl olacağı konusunda bir örnek teşkil etti.” değerlendirmesinde bulundu.

“ŞU AN BAŞLAYAN SÜREÇ EN İSABETLİ SÜREÇTİR”

Öğretmenlere tavsiyelerde bulunan Selvi, sözlerini şu şeklide sonlandırdı: “Kademeli bir başlangıç olacak. Bu isabetli yaklaşımla birlikte öğretmen arkadaşlarımıza da sorumluluklar düşüyor. Eğer öğretmenlerimiz yüz yüze eğitimde görev almıyorlarsa uzaktan eğitim materyallerini en iyi şekilde kullanarak bu salgın sürecinden en az etkilenerek atlatılmasına öncülük etmeli. Şunu görmek gerekiyor sağlık şartlarına dikkat edilirse şu an başlayan süreç en isabetli süreçtir. Yüz yüze eğitime başlanmadan önce birçok tartışma oldu. Bunların faydası da oldu. Şimdi eğer salgın süreci bu şekilde devam ederse yüz yüze eğitim devam edecek. Eğer salgın giderek etkisini arttırsa bu kez de uzaktan eğitimin yapıldığı TRT EBA TV ve EBA sistemi öğrencilerin eğitiminin aksamaması için hazır durumdadır. Biz umuyoruz ki sağlık koşulları iyiye doğru seyreder ve yüz yüze eğitim tüm kademeler için açılır.”