EKONOMİ SERVİSİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatını helikopterle havadan inceledi. Bakan Karaismailoğlu, 600'ü mühendis olmak üzere projede 5 bin kişinin görev aldığını belirterek, yatırımdaki rakamların dünyanın sembol rakamlar olduğunu kaydetti. Karaismailoğlu, "Su yüzeyinden 318 metre yükseklikteki çelik ayaklarıyla dünyanın en yüksek çelik ayaklı köprüsü olacak. İki ayak arası açıklığı 2023 metre olarak dünyanın en geniş köprülerinden biri olacak. Toplamda da 4 bin 600 metrelik bir köprü uzunluğu var. Yine bu proje kapsamında Malkara-Çanakkale arası 101 kilometre bu proje kapsamında tamamlanacak. Tamamlandığında 1,5 saat süren yolculuklar 6-7 dakikalara düşecek. 1915 Çanakkale Köprüsü'nde olduğu gibi ülkemizin her bir noktasında çok değerli çalışmalarımız var" dedi.

“MARMARA DENİZİ VE MARMARA BÖLGESİ ALTIN KOLYE GİBİ İŞLENİYOR”

Bakan Karaismailoğlu, Marmara Bölgesi'ni 400 kilometrelik bir aksla tamamlayan Kuzey Marmara Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya'nın Avrupa'ya Çanakkale'den bağlanacağını belirterek, "400 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu devam ediyor. İnşallah bu hafta sonu 5'inci kesimini tamamlıyoruz. 21 Aralık'ta da 6'ncı kesimiyle birlikte Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamını tamamlamış olacağız” ifadelerini kullandı. Karaismailoğlu, köprüde yapılan son çalışmalara ilişkin de, “Köprü arkamızda. 1915 Çanakkale Köprümüzde şu anda kılavuz halatlar çekiliyor. Ardından kedi yolları hizmete girecek. Ana halatların imalatları tamamlanınca tabliyelerimizi yerleştireceğiz. 18 Mart 2022'de projemizi faaliyete almak için çalışmalar düzgün şekilde devam ediyor" diye konuştu.