EKONOMİ SERVİSİ

ABD'deki tüketiciler beklendiği gibi, evde kalma tedbirleri kapsamında yoğun bir şekilde çevrimiçi alışveriş yaptılar. ABD Ticaret Bakanlığı verilerine göre ABD'nin perakende e-ticaret satışları, 2020'nin ikinci çeyreğinde önceki çeyreğe göre %31,8, bir önceki yıla göre %44,5 arttı.

E-ticaret hacmi,  2020 yılının ilk çeyreğindeki 160,4 milyar dolardan 2020 yılının ikinci çeyreğinde 211,5 milyar dolara yükseldi.

Ancak, toplam perakende satışları önceki çeyreğe göre % 3,9 düştüğü için bu güçlü e-ticaret büyümesi, fiziksel mekanda faaliyet gösteren mağaza kapanmalarından kaynaklanan kayıpları telafi etmek için yeterli değil.

Yine de, ABD Ticaret Bakanlığı verilerine göre, e-ticaretin payı toplam perakende pazarında yaklaşık 5 puan arttı ve ikinci çeyrekte tüm perakende satışların % 16,1'ini oluşturdu.

E-ticaretin bu yıl ABD perakende satışlarının % 14,5'ini oluşturacağı tahmin edilmekte. Bu oran 2019'da %11'di. E-ticaretin, karantina tedbirleri kaldırıldıktan sonra perakende pazarındaki bu artan payını koruması bekleniyor.

Pandemi, çevrimiçine devam eden geçişi sadece hızlandırdı. Mağazalar yeniden açılırken ve gerçek mekanda satışların toparlanmasıyla dahi 2021'de e-ticaretin toplam perakende satışlarındaki payının sadece % 0,1'ini kaybedeceği tahmin ediliyor.

2024 yılında ABD e-ticaret satışlarının 1 trilyon doları aşması ve ABD'deki toplam perakende satışlarındaki payının %18,1'i bulması bekleniyor.