Destek Hattı Çağrı Merkezi, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun ve Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca’nın talimatlarıyla, Gaziantep Büyükşehir, Şehitkâmil ve Şahinbey belediyelerinin katkılarıyla çalışmalarına başlarken, merkez Türkiye’deki ilk olma özelliği taşıyor.

444 0 627 numaralı Destek Hattı Çağrı Merkezi’nin çalışmalarına başlamasıyla İl Sağlık Müdürlüğü personeli olan uzman çağrı alıcılar vatandaşların sıkıntılarını dinleyerek anında çözüm üretilecek.

Ambulans ve muayene gibi taleplerin yazılım vasıtasıyla online olarak İl Sağlık Müdürlüğü’nün ilgili birimlerine iletiyor.

Covid-19 belirtileri gösteren vatandaşların test için hastaneye sevk edilmesi, karantina altında olan hastaların ihtiyaçlarının giderilmesi ve karantinada nelere dikkat edilmesi gerektiği ile ilgili soruların yanıtlanması, test ve tedavi sürecinde Sağlık Bakanlığının uyguladığı protokollerin ve sebeplerinin vatandaşlara aktarılması gibi birçok hizmet destek hattı vasıtasıyla vatandaşlara ulaştırılıyor.

Bununla birlikte gelen çağrılar sonucu Covid-19 testi yaptırılması gerekenlere Sağlık Müdürlüğü’nün sivil araçları ile ya evlerinde test yapılıyor ya da evlerinden alınarak ilgili hastanelere götürülüyor ve testle birlikte muayenesi yapıldıktan sonra tekrar evlerine bırakılıyor.

Ayrıca evlerinde karantina altında olanların durumu da aynı sistem vasıtasıyla ilgili kaymakamlıklara bildirilerek ihtiyaçlarının karşılanması noktasında destek alması sağlanıyor.

 

Gerekli işlemlerin daha rahat bir şekilde yapılabilmesi amacıyla Büyükşehir, Şahinbey ve Şehitkâmil belediyeleri tarafından İl Sağlık Müdürlüğü’ne tahsis edilen 100 araçtan 50 tanesi hizmete alınırken 50 tanesinin de önümüzdeki günlerde işlemlerinin tamamlanarak hizmete girmesi bekleniyor.

Çağrı Merkezini ziyaret eden Vali Davut Gül, erken teşhis ve tedavinin salgın pandemi sürecindeki önemine dikkat çekti.

Vatandaşlardan gelen taleplerden ve şikayetlerden dolayı hayata geçirdikleri 444’lü hat ile mazeret ve şikayetlerin önüne geçeceklerini belirten Gül, “Pozitif vakalarda ve şüpheli vakalarda meydana gelen tedavi, ulaşım sıkıntısını kurduğumuz hat üzerinden gerçekleşecek sistemle son vereceğiz. Bütün vatandaşlarımıza birinci sınıf hizmet sunuyoruz. Vatandaş, 444 06 27’yi aradığında evinde gidip testini alıyoruz. Hastaneye gitmesi gerekiyorsa hastaneye götürüyoruz. Hastanede tedavisi bittikten sonra alıp evine getiriyoruz.” dedi.

Gül, “Burada 3 tane eksiğimiz vardı. Birincisi personel. Bu konuda sağlık müdürlüğümüze teşekkür ediyorum. 7 gün 24 saat çalışacak bir kadro kuruldu. İkincisi araca ihtiyacımız vardı. Bu araçlara da Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin önderliğinde ve diğer paydaşlarımızla beraber temin ettik. 100’ün üzerinde araç temin edilmesi gerekiyordu. Çok büyük bir rakam araçlar temin edildi. Üçüncüsü de yazılımdı. Bizim bir iddiamız var; ‘Gaziantep Akıllı Şehir’ Bu noktada da Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na teşekkür ediyoruz. Çok güzel bir yazılım kurdular. Kimin bizi ne zaman aradığını, aradığımız kişiye hangi işlemleri yaptığımızı ve bunun sonucunun ne olduğunu ölçebileceğimiz bir takip sistemi kuruldu. Bu sistemle hastalarımızı evde tutacağız ayrıca sağlıkçılarımızın üzerlerindeki yükü hafifleteceğiz.” ifadelerini kullandı.

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, İçişleri Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı’nın son genelgeleriyle yeni bir döneme girildiğini belirterek, “Yeni normal dönemimizde erken tanı, evde tedavi, erken teşhis çok daha önemli. Dolayısıyla vatandaşımızın 444’lü hat üzerinden taleplerini, ihtiyaçlarını ve şikâyetlerini kurduğumuz yeni sistemle karşılıyoruz.” şeklinde konuştu.(İLKHA)