Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 20 Haziran'da yapılan LGS sonuçları 16 Temmuz'da açıklandı.

Haziran'da yapılan merkezi sınavda 42 farklı ilden 181 öğrenci, bütün soruları doğru yanıtlayarak 500 tam puan aldı. Bu öğrencilerin 24'ünü imam hatip ortaokulu öğrencileri oluşturuyor.

Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, İmam Hatip Lisesi, Fen Lisesi, Anadolu Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi ile özel okullar için yarışıp birinci gelen öğrencilerden çoğu imam hatip ortaokullarından çıktı. Hafızlık proje imam hatip ortaokullarında eğitim gören 40 hafız öğrenci, LGS'de yüzde 1,5'luk dilimde yer aldı.

Toplumun manevi alandaki en önemli ihtiyacını karşılayan imam hatip okulları, Türkiye'nin en başarılı okulları haline gelirken imam hatip okullarında eğitim gören öğrencilerin başarısı ise her geçen yıl artıyor.

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından Anadolu imam hatip liselerinde uygulanan temel İslam bilimlerinin yanı sıra fen bilimleri, sosyal bilimler, yabancı dil, sanat ve spor gibi farklı alanlarda eğitimlerin zenginleştirilmesini sağlayan program çeşitliliği ile öğrenciler TÜBİTAK ve TEKNOFEST başta olmak üzere sanat, spor ve akademik alanlarda da başarılarıyla yeni zirvelerin kapısını aralıyor.

Türkiye genelinde 181 öğrenci LGS'den 500 tam puan alarak birinci olurken, Gaziantep'ten 2 öğrenci 500 tam puan alarak birincilik elde etti. Gaziantep'te imam hatip okullarında eğitim gören onlarca öğrenci 400-500 puan aralığında yer aldı.

Şahinbey Belediyesi Mehmet Görmez İmam Hatip Ortaokulu öğrencileri LGS'de büyük bir başarı elde etti. LGS tercihlerinin başlamasıyla öğrenciler akademik ve dini eğitimiyle göz kamaştıran Şahinbey Belediyesi Mehmet Görmez İmam Hatip Lisesi'ni tercih ediyor.

Şahinbey Belediyesi Mehmet Görmez İmam Hatip Ortaokulu ve Lisesi Müdürü Halil İbrahim Güler, ebeveynlerin çocuklarının dünya ve ahretteki gelecekleri için imam hatip okullarına göndermelerini tavsiye etti.

"Türkiye genelinde imam hatiplere olan ilgi artıyor"

Gaziantep başta olmak üzere Türkiye genelinde imam hatiplere olan ilginin arttığını vurgulayan Güler, bunun sevindirici bir gelişme olduğunu kaydetti.

LGS sonuçlarının 16 Temmuz 2020 tarihi itibariyle açıklandığını hatırlatan Güler, "LGS sonuçlarında imam hatiplerimizde ciddi bir başarı görüyoruz. Türkiye'de birinci olan imam hatip ortaokulu öğrencileri var. Bunların içinde hafız olanlar da var. Örgün eğitimle birlikte Milli Eğitim Bakanlığımızın hafızlık projesi meyvelerini vermeye başladı. Hem hafızlığını sene kaybı olmadan tamamlayan hem de Türkiye'de LGS de birinci olan öğrenciler yetişiyor. Öğrencilerimizi tebrik ediyoruz." dedi.

"İmam hatip okulları hem akademik hem de dini eğitim veriyor"

Gaziantep'te de imam hatip okullarının başarılarıyla ön plana çıktığına ve göz doldurduğuna dikkat çeken Güler, "İmam hatip okulları sadece akademik başarı odaklı çalışmıyor. Çocuklarımız bir yandan matematik, fen ve sosyal derslerini alırken bir yandan da dini değerlerini kavraması ve öğrenmesi çok çok önemli. Velilerimizde bundan dolayı imam hatip okullarını tercih ediyorlar, tercihleri doğrultusunda çocuklarına dini ve akademik olarak güzel bir eğitim aldırmak istiyorlar, amaçlarına da ulaşıyorlar." ifadelerini kullandı.

"İmam hatip modeli muhtaç olduğumuz bir eğitim modelidir"

Türkiye genelinde imam hatip okullarına çok ciddi bir teveccühün olduğunu belirten Güler, "Bu yıl okulumuza 2 bin 500'ün üzerinde bir başvuru oldu. Bu yüzden sınav yapmak zorunda kaldık. Sınav sonucunda 200 öğrencimizi mülakat yapmak üzere yaz eğitimine tabi tutuyoruz. Yaz eğitimi sonrası da mülakatla bu sayıyı 100'e indireceğiz. Gerçekten çok ciddi bir teveccüh var ve bu teveccühün sonucunda bir başarı da oluşuyor. Geçen sene LGS ortalaması ile Mehmet Görmez İmam Hatip Ortaokulu olarak Şahinbey'de ikinci olduk. Bu sene sonuçlar bizim açımızdan daha güzel. Bu durum çok sevindirici. Öğrencilerimizin tercihlerine yine imam hatip liselerini yazmaları, kendi okullarını tercih etmeleri de sevindiricidir. Öğrenciler artık Fen Lisesi programını uygulayan Proje İmam Hatip Liselerini tercih ediyorlar. Bu da enerjimize daha fazla enerji katıyor." şeklinde konuştu.

"Ülkemizin ve ümmetin geleceği açısından imam hatip müfredatını önemsiyoruz"

İmam hatip modelinin, sadece Türkiye'nin değil, bütün dünya Müslümanlarının muhtaç olduğu bir eğitim modeli olduğunun altını çizen Güler, "Amacımız sadece fenni, teknik bilgileri elde eden insan değil, bir yandan da Kur'an-ı Kerim'i, hadisleri, Peygamber Efendimizin (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) hayatını, İslamiyet'in usul ve esaslarını öğretmek çift kanatlı bir nesil yetiştirmektir. Ülkemizin ve ümmetin geleceği açısından bu müfredatı çok önemsiyoruz. Bu müfredatın başarı getireceğine de inanıyoruz ve görüyoruz. İnşallah öğrencilerimiz 4 sene sonra Türkiye'nin en iyi üniversitelerine gideceklerdir. Hem de burada çok ciddi bir anlamda İslami kültür ve İslami eğitim almış olacaklar. Bu maya inşallah tutacak. Ülkenin buna ihtiyacı var. Tek taraflı eğitim değil çift taraflı eğitim alan, çift taraflı yetişen, düşünen, üreten sorgulayan aklını başkalarına kiraya vererek yanlış dini yorumlara, akımlara kapılıp yanlış işler içerisine düşmemeleri için çocuklarımızın, gençlerimizin imam hatip okullarını tercih etmelerini çok önemsiyoruz. İmam hatip okulları inşallah çocuklarımıza doğru bir din eğitimini, doğru bir din algısını veriyor. Bu doğru perspektiften bakıldığı zaman yanlışa düşme olasılığı da azalıyor." diye konuştu.

"İmam hatip okullarımıza ciddi bir teveccüh var"

İmam hatip okullarının ilerleyen yıllarda başarılarının daha da artacağına inandıklarını vurgulayan Güler, şunları söyledi:

Bunu her geçen yıl görüyoruz. İmam hatip okullarımıza ciddi bir teveccüh var. Herkese yetişemiyoruz ama çok ciddi bir öğrenci teveccühü ile karşı karşıyayız. Bu teveccühün karşılığını vermek için de gece-gündüz çalışıyoruz. Lisemizde 60 kontenjanımız var. Bu 60 kontenjanımıza da inşallah hem fen lisesi programı uygulayacağız hem de bir yandan İslam'ın temel esaslarını öğreteceğimiz bir imam hatip programımız var.

"Türkiye'nin güçlü beyin takımını yetiştirmeye çalışıyoruz"

Okullarının Gaziantep'in merkezi konumunda yer aldığını belirten Güler, "Ulaşım kolaylığına sahibiz. Öğrencilerin rahatlıkla ulaşabileceği bir konumdayız. Güçlü bir sosyal altyapıya sahibiz. 3 yıllık bir geçmişimiz olmasına rağmen ilk katımızın tamamen sosyal etkinlik ve aktivitelere ayrıldığını söyleyebilirim. Öğrencilerimiz dersten arta kalan zamanlarında spor, sanat alanında kendi yeteneklerini geliştirme imkânını bulacaklar. Fen, teknoloji, mühendislik, matematik (stem) merkezi kuruyoruz. Çocuklarımız stem merkezinde de hem yazılımı hem elektroniği hem bilimsel uygulamaları görmüş olacaklar. İnşallah Türkiye'nin güçlü beyin takımını yetiştirmeye çalışıyoruz." dedi.

Öğrencilere spor alanları ile ilgili de çok ciddi bir çeşitlilik sağladıklarını belirten Güler, spor bilim ve dini eğitimde çok yönlü bir nesil yetiştirmeyi hedeflediklerini ifade etti.

"Ülkenin ve ümmet coğrafyasının böyle bir nesle ihtiyacı var"

Öğrencilere ve ailelerine; dünya ve ahiret gelecekleri için imam hatip okullarını tercih etmelerini tavsiye eden Güler, "Ebeveynler çocuklarının sadece dünyalarını, akademik başarılarını değil, dünya ve ahiret dengesini gözetecek hem aklına hem de kalbine hitap edecek imam hatip müfredatını incelemelerini ve çocuklarını da bu doğrultuda eğitmelerini tavsiye ediyoruz. Ülkenin ve ümmet coğrafyasının, böyle bir müfredatla yetişen bir nesle ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz. Biz elimizden geleni yapıyoruz. Velilerimize, 'Ülkemiz ve kendi geleceğiniz için tercihiniz imam hatip olsun.' çağrısında bulunuyoruz." diye konuştu.

"Çocuklarımızı imam hatip okullarına gönderelim"

İmam hatip ortaokulu mezunu olan oğlu Selahattin'i, Mehmet Görmez İmam Hatip Lisesi'ne kaydını yaptırmak için getirdiğini belirten Cengiz Ersöz de imam hatip mezunu ve sonra da açık öğretimden okuyup ilahiyat fakültesini bitiren biri olarak ailelere seslendi:

Benim kızım geçen yıl Adil Teymur İmam Hatip Ortaokulu'nu birincilikle bitirdi. Türkiye'de de imam hatipler arasında üçüncü olarak okulunu bitirdi, şimdi de Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde eğitim görüyor. 'İmam hatiplerden bir şey olmaz.' diyorlar. Ben 1997 yılında mezun oldum. O dönem bayağı puanımız kesildi. Ama ben 'Çocuklarım hiçbir şey olmasa bile İmam Hatip Lisesinden mezun olsunlar. İmam hatipte en azından dinini öğrensinler, o bana yeter.' dedim. Kızım şu an Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde eğitim görüyor. Oğlum da Adil Teymur İmam Hatip Ortaokulu'ndan mezun oldu.

"İmam hatipte okumak bir ayrıcalıktır"

Adil Teymur İmam Hatip Ortaokulu'ndan mezun olduğunu ve imam hatip öğrencisi olmaktan gurur duyduğunu belirten Selahattin Ersöz ise, "İmam hatipten memnunum, iyi ki imam hatip okumuşum. Yine imam hatipten devam etmek istiyorum. İmam hatipte okumak bir ayrıcalıktır. Mehmet Görmez Anadolu İmam Hatip Lisesi'ni gezmeye geldim. İnşallah bu okulu tercih edeceğim, bu okulda okumak istiyorum. İnşallah liseyi de imam hatiple bitiririz." temennisinde bulundu. (İLKHA)