Bursa`dan Bartın`a 27 Aralık 2013 Pazar günü gitmekte olan Ahmet Karaarslan isimli yolcu, Kamil Koç firmasının yeni namaz mağduru oldu. 17:00 otobüsüne bilet alan Karaarslan`a göre, otobüs 20 dakika yolcu bekleyerek, kalkması gereken vakitte yola çıkmadı. Otobüs kalktıktan birkaç dakika sonra vakti giren akşam namazı için endişelenmeye başlayan Karaarslan, muavine ne zaman mola verileceğini sordu. Muavin, Karaarslan`a beklemesini söyledi.

Yolun ortasından yolcu alıyorlar

Gemlik`te yolcu almak için duran Bartın otobüsünün görevlisi, Karaarslan`ın "abdestim var, hemen kılayım burada namazımı" talebi üzerine, Yalova`da mola verileceğini söyledi. Yalova`ya gelindiğinde mola vermeyen şirket, terminalde durmayarak şehrin çıkışında, "yolun ortasından" yolcu aldı. "Yoldan yolcu almak" konusunda prensip sıkıntısı olmayan firma, Karaarslan`a "prensipleri gereği namaz için duramayacaklarını" söyledi.

"Mola yok, bileti ver"

Yola devam eden otobüs, Karamürsel`in girişinde bir yerel otobüs durağında durdu. Karaarslan otobüsten inmeye karar verdi. 74 BS 530 plakalı araçtan inebilmek için, biletini otobüs görevlilerine teslim etmesi gerektiği söylenen Karaarslan, namazı geçmek üzere olduğu için tartışmadan biletini verdi ve otobüsten indi. Otobüs yolcuyu bırakıp gitti.

Bir ziyaret için gittiği Bursa`dan, Bartın`a geçmek isteyen Ahmet Karaarslan, başka bir Bartın otobüsü bulamayınca İstanbul`a döndü ve firmaya olayla ilgili şikayette bulundu. "Biz sizi arayacağız" diyen firmadan Karaarslan`a herhangi bir geri dönüş olmadı.

Bu ilk olay değil

Geçen yılın Ağustos ayında da benzer bir skandala imza atan Kamil Koç firmasına tepkiler büyüyor. Yolcularına vaad ettiklerini gerçekleştirmeyi prensip edinmek yerine, ibadet özgürlüğüne aykırı prensipler benimseyen firma, Haber7`nin konu hakkında bilgilendirilme talebine rağmen henüz bir açıklama yapmadı.

Haber7