EKONOMİ SERVİSİ

Otomobil üreticilerinin yayınladıkları verilere dayanarak Reuters Ajansı tarafından yapılan çalışmaya göre, Japonya’daki en büyük yedi otomobil firmasının geçen ayki toplam satış miktarının 1.47 milyon adet olarak gerçekleştiği bildirildi. Bu rakamın geçen yıl Mayıs ayında satılan 2.38 milyon adedin çok altında olduğu, fakat geçtiğimiz Nisan ayında satışlarda yaşanan %50 oranındaki sert düşüş dikkate alındığında bir iyileşme olarak görülebileceği belirtildi. Aynı firmaların üretim miktarları da Mayıs ayında küresel ölçekte %62 oranında düşüş kaydederek 918,974 adette kaldı. Bu yedi Japon firmasının üretim miktarları Nisan ayında da %55 oranında azalmıştı. Mart ayında karantina tedbirlerinin dünya çapında yaygınlaşmaya başlaması ve çoğu insanın evinde kapalı kalmasına koşut olarak birçok ürünle birlikte otomobile olan talep de hızla azalmaya başladı. Talepte meydana gelen bu düşüşün ekonomideki uzun vadeli etkileri bağlamında piyasada büyük belirsizlikler yarattığına dikkat çekildi. Her ne kadar çoğu ülke karantina uygulamalarını gevşeterek piyasayı normalleştirme adımları atmaya devam ediyor olsa da, uzmanlar piyasadaki talebin 2019 yılı seviyelerine tekrar geri dönmesi için en az beş yıla ihtiyaç olduğunu belirtiyorlar.