OLUMSUZ YÖNLER

5-6 yaşından başlayıp kreş, anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise şeklinde devam eden örgün eğitim süreci büyük bir darbe aldı. ‘Eğitim, bilinç, imkân, ilgi ve yeterli oluş’ gibi hususlarda yetersiz olan nice aile çocuklara örgün eğitimin verdiği faydayı vermekten uzak oldukları için süreklilik isteyen eğitim süreci nice öğrenci açısından darbe almış oldu. Güçlü bir aile etkisi ve denetimden mahrum çoğu ortaokul ve lise düzeyi öğrencileri EBA’yı takip etmedi, edenlerin çoğu da dersi öğrenme amaçlı takip etmedi. Özellikle tek çocuklu ailelerde çocuk ile ebeveyn arasındaki yaş farkından dolayı veli pedagojik açıdan çocuğun eğitimine bir katkı sunamadı. Gerek devlet okullarında, gerek özel okullarda sorumluluk bilinciyle hareket edip bir denetim mekanizması kurmaya çalışan, test gönderene ve ödevle EBA’yı pekiştirmeye çalışan okul ve öğretmen sayısının azlığı ve geri dönüşümün sağlıklı olmayışı öğrencilerin bu noktada da ilgisini canlı tutamamıştır. Bu sebeplerden online derslere katılım okullar üzerinden değerlendirilirse sayısı çok az okul dışında katılım %25’leri bulmadı.

Doğruhaber - İbrahim DAĞILMA