Coronavirus (Covid-19) nedeniyle şehirlerarasına getirilen kısıtlamaların yanı sıra yolcu kapasitesinin yüzde 50'si kadar yolcu taşımanın beraberinde getirdiği maliyetler vatandaşların sırtına yüklendi.
Adıyaman'ın komşu illerindeki büyükşehirlere seyahat kısıtlamasının kaldırılmasıyla birlikte otogarda beklenen haraketlilik yaşanmadı.
Sessizliğin hâkim olduğu otogardaki firmalar hava, demir ve deniz yolu gibi kara yolunda çalışan firmalarda teşvik verilerek halkın sırtındaki yükün azaltılması talebinde bulundu.
"İzin belgesi olmayan yolcu kaçak sayılıyor"
Şehirlerarası seyahat için izin belgesinin çıkarılmasının zorunlu olmaktan çıkarılması gerektiğini belirten otobüs firması yetkililerinden Recep Dinç, "Covid-19 nedeniyle otobüs firmaları olarak zor günler geçiriyoruz. Şu anda bir firma olarak gittiğimiz illerde izin belgesi olmayan vatandaşları alamıyoruz. Onları aldığımız zaman kaçak duruma düşmüş oluyorlar. Bundan dolayı izin belgesi olmadan bilet kesemiyoruz. İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Adana istikametine günde bir araç çıkarıyoruz. Bu araçlarımıza da izin belgesi olan vatandaşlarımız binebiliyor. İzin belgesi olmayan vatandaşlar 3 bin 500 TL ceza veriyor. Biz buna taraf değiliz. İzin belgesinin şu durumda kalkması lazımdır. Hastası olan bir vatandaş gittiği ilden dönemiyor. Şu anda dışarıda olup ta dönemeyen birçok hemşerimiz var. Seyahat izin belgelerindeki zorluklar bu şekilde devam ederse bütün işletmecilerin kapatması gerekiyor. 'Bu sektör öldü' diyebileceğimiz seviyeye kadar geldi." dedi.
Araç için ayrı izin belgesinin çıkarılmasının doğru bir uygulama olmadığını belirten Dinç, "Ulaştırma Bakanlığının bizlere verdiği evraklar çerçevesinde hareket ederek yolcu almaya çalışıyoruz. Ama demir parçası için izin belgesi almamızı isteyen görevliler oluyor. Demir parçası için izin belgesi alınmaz, burada hukuk eksikliği var, bundan dolayı bizim bu yollarda seyahat etme şansımız yok. Hangi makama çıkıyorsak makamdan makama bizi yönlendiriyorlar. Demir parçası için izin belgesi olmaz aracın normal trafik çıkışı olur. Trafik çıkışına göre yapılan çıkışta demir parçasının izin belgesini aldığının da ispatı olur. Bundan dolayı yollardaki görevliler, araçları yollarda bir-bir buçuk saat perişan ediyorlar. Bu durumda bizler günde bir sefer çıkardığımız araçları da kısıtlamaya gidiyoruz." ifadelerini kullandı.
"Ulaştırma Bakanlığı'nın verdiği fiyatlar yüksek"
"Ulaştırma Bakanlığı'nın belirlediği tavan ve taban fiyatlar vardır. Bizlerde onların bizlere tevdi edeceği fiyatlara göre gidiyoruz. Ama halkımız bu fiyatlara alışık değildir. Belirlenen fiyatlara vatandaşlara yük oluyor. Vatandaşlar olarak bu fiyatlara alışık olabilmemiz için devletten beklentilerimiz var. Hava, demir, deniz yoluna verilen imkânlar bizlere de verilirse bizlerde vatandaşların bu kadar zor duruma düşmesine müsaade etmeyiz. Ama Ulaştırma Bakanlığının verdiği fiyatları bir firma olarak yüksek görüyorum. Ama imkânlarımız bu duruma ancak müsait." şeklinde konuştu.
"Bilet fiyatları iki kat arttı"
Covid-19 nedeniyle artan otobüs bilet fiyatlarının halkın sırtına yük olduğunu dile getiren Firma çalışanlarından Mehmet Arslan, "Otobüslere getirilen yolcu taşıma kapasitesinin sınırlandırılması ve koltuk sayısının yarısı kadar yolcu almanın neticesi vatandaşa yansıdı. 42 kişilik bir araçta 21 kişi seyahat edebiliyor. Bu durum sağlık açısından daha iyi olsa da maddi olarak vatandaşa külfet oluşturuyor. 170 TL olan bilet bugün 300 TL oldu bu durum vatandaşa yük oluyor." dedi. (İLKHA)