EKONOMİ SERVİSİ

Bayram öncesinde bayram şekeri ve çikolata alışverişleri ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Türkiye’de en çok şeker ve çikolata Ramazan ve Kurban Bayramlarında satılmaktadır. İki Bayramda 45 bin ton çikolata ve şeker tüketiliyor. Normalde satışların yüzde 60’ı Şeker Bayramı’nda, yüzde 40’ı ise Kurban Bayramı’nda gerçekleşiyor. Covid-19 nedeniyle evlerimizde kaldığımız bu günlerde önceki bayramlar gibi ziyaretleri yapamayacak, çocukların torbalarını bayram şekerleri ile dolduramayacağız. Geçtiğimiz yıl iki bayramda 1 milyar TL olan bayram şekeri satış cirosu bu bayramda fazlasıyla düşecek” dedi.

“BAYRAM ŞEKERİ SATIŞLARI ÇOK DÜŞER”

Palandöken, “Bu bayram maalesef diğer bayramlar gibi olmayacak. Birçok geleneğimizi, sağlığımızı korumak için gerçekleştiremeyeceğiz. Bunlardan en önemlilerinden birisi kuşkusuz bayram şekerleri. Evimize gelen misafirlerimize ikram etmek, kapıya gelen çocukları sevindirmek için normalde almadığımız kadar çok şekerleme, çikolata gibi çeşitli bayram şekeri alırdık. Öyle ki, bayram şekeri satışları birkaç haftada, 1 yıllık ciroya denk gelecek kadar çok satılırdı. Bu bayram ise bu satışların olmayacağını düşünüyoruz” diye konuştu.