MERSİN - Sağlık alanın yapılan yeni değişiklikler beraberinde yeni sıkıntılar getiriyor. 2013 yılında hayata geçirilen e-reçete sisteminin oturmadığı ifade eden eczacı Adem Ayhan, yeni sistemin kendilerine müşteri kaybına yol açtığını savundu.
Muayene ücretleri hastanede alınsın
Yeni sistemden dolayı özellikle iki noktada sıkıntı çektiklerini söyleyen eczacı Adem Ayhan, yaşanan sıkıntıları şöyle dile getirdi, \"Şuanda iki konuda büyük sıkıntılar yaşıyoruz. Birincisi muayene ücretleridir. Eczacılar olarak resmen muayene ücretlerinin tahsildarlığını yapmaktayız. Reçetede bazen birikmiş muayene ücretleri çıkıyor. Hastanın ilaç ücreti 5 TL tutsa bile, muayene ücreti biriktiği için reçeteyi işleme koyamıyoruz ve ilacıda veremiyoruz. Muayene ücreti hastanede peşin alınsa, bu sıkıntı çekilmez. Ya da muayene ücreti bir sonraki reçeteye atmasalar, yani muayene ücreti birikmese bu sıkıntılar yaşanmaz. Biriken muayene ücreti hastanın önüne yüksek bir meblağ olarak çıktığı zaman hasta ilacı almaktan vazgeçiyor\" dedi.
Doktorlardan şikâyetçiyiz
Eczacı Ayhan, yaşadıkları ikinci bir sıkıntı ise e-reçete sisteminde doktorların yazmış olduğu reçete şifresi olduğu belirtti. Ayhan sözlerini şöyle sürdürdü, \" Yeni sistemde doktorlar reçete şifresini el ile yazdıkları için çoğu okunmuyor. Yani bir reçetenin şifresini en az 10 defa deniyoruz. Sanki bulmaca çözüyoruz. Doktorun vermiş olduğu şifreyi bulamadığımızdan dolayı buda bizim için müşteri kaybına neden oluyor. Bundan dolayı da iş yapamıyoruz. Medula sistemine geç giriş yapılıyor. Hastaları bekletmek zorunda kalıyoruz. Bazen sisteme bir, iki saat giremiyoruz. Bu seferde reçeteler birikiyor. Buda bizim için büyük bir sıkıntı oluyor. Akşama kadar müşterilere e-reçetedeki sıkıntıları anlatıyoruz. Devletten e-reçete ve muayene ücretlerine bir çözüm getirmesini bekliyoruz\" diye konuştu.
Sistemin zemini tam oturtulmamış
Eczaneye gelen hasta ve hasta yakınları da yeni sistemden şikâyetçi olduklarını belirten Ayhan, hasta ve hasta yakınlarının yaşamış olduğu sıkıntıları ise şöyle anlattı, \"Müşterilerimiz hem e-reçeteden hem de muayene ücretlerinden şikâyetçi. Başlatılan bu uygulama iyi ama zemin oturtulmadığı için sorunlar yaşanmakta. Doktorlar şifreleri anlaşılır şekilde yazsa, muayene ücretleri hastanelerde peşin tahsil edilse ne biz, nede hasta ve hasta yakınları ile yüz göz oluruz. Onlar da bu kadar sıkıntı çekmez. Hasta ve hasta yakınlarına e-reçeteyi anlattığımız zaman bazen anlamıyorlar. Anlamayınca da başka eczanelere gidebiliyorlar, buda bizim için kayıp oluyor.\" (Osman Öksüz-İLKHA)
E-reçete uygulaması yeni sıkıntılar doğurdu
E-reçete uygulaması beraberinde yeni sorunlar getirdi. Eczacı Adem Ayhan, yeni sistemin oturmadığı için müşteri kaybı yaşadıklarını söyledi.
16.01.2013 22:20:02 / Güncel