EKONOMİ SERVİSİ
Koronavirüs salgını ile evde kaldığımız dönemde işlerimizi dijital platformlar üzerinden halledebiliyoruz. Artık psikolog ve psikiyatrlar seanslarını bilgisayar üzerinden online gerçekleştiriyor. Yabancı dil kursları, pilates eğitmenleri, diyetisyenler, dünyaca ünlü şefler, yaşam koçları da bir süredir online ders veriyor. Bu durum dijital dönüşüme adaptasyonun ne kadar hızlı gerçekleştiğinin de göstergesi oldu. Dijitalleşme ile yeni mesleklere de gereksinim olduğu ortaya çıktı.
KAYGILARA ONLINE TERAPİ
Tüm dünyaya yayılan koronavirüs, beden sağlığının yanı sıra ruh sağlığımızı da tehdit ediyor. Virüs nedeniyle endişe duyan veya evden çıkamayan insanların daha ciddi psikolojik sorunlar yaşamasının önüne geçmek adına online terapi yönetimi kullanılmaya başlandı. Online terapi yöntemi, diğer adıyla telepsikiyatri uygulaması, hekim ve psikoloğuyla bir araya gelemeyecek durumda olan danışanlar için büyük kolaylık sağlıyor. Bu uygulama ayrıca fiziksel sebeplerinden dolayı evden çıkamayan vatandaşlar için kullanılıyordu.
DRONE İLE KONUT SATIŞI
Pandemi ile emlak sektöründe teknolojik altyapı ve dijital değişimin de önü açıldı. Bu süreçte emlakçılar video, drone ve 360 derecelik sanal turlar ile gayrimenkul çekimlerini gerçekleştiriyor. Şirket toplantılarının video konferans ile yapılması, müşterilerin evdeyken danışmanların daire içerisinde sunumları yapması, tapu dairelerine gidilmeden web tapu uygulamasından tapu işlemlerinin yürütebilmesi gayrimenkul sektörüne bakış açısını değiştirdi.
SANAL MARKET İŞLETMECİLİĞİ
Perakende sektörü yöneticileri de salgınla birlikte sanal market işletmeciliğine yöneldi. Bu dönemde alışverişin çoğu internet üzerinden yapıldığından perakende satış noktalarının ve bu tür mekanların ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurgulanmış tüm diğer servis sağlayıcı kişi ve kurumlar robotik, sanal sistemlerle yer değiştirmeye başlayabilir. Tüm bu sistemlerin yöneticiliği, sorumlu sanal market işletmeciliği olacak.
ELEKTRONİK GAZETECİLİK
Ekolojik nedenlerden dolayı kağıttan öğrenmenin yerini dijital gazetecilik, mobil yayınlar alabilir. Statik haberlerin, fotoğrafların yerini hareketli, sesli yayınlara bırakması mümkün. Sanal gazetecilik ile erişimleri, içerikleri, zamanlaması da kişisel tercihlere göre seçilebilme şansı doğurur.
BİRİ VERİLERİNİZİ KORUSUN
Sosyal medya hesaplarında yapılan paylaşımlar, alışveriş sitelerine verilen kredi kartı bilgileri gibi gün içinde pek çok özel veriyi dünyaya açıyoruz. Şirketler, dijital ortamda sakladıkları tüm bilgilerin kötü niyetli kullanıcılar tarafından ele geçirilmesi tehlikesiyle karşı karşıya. Maddi ve manevi kayba neden olan siber saldırıların sayısı sürekli artıyor. Bu nedenle siber güvenlik uzmanlarına olan ihtiyaç da sürekli artıyor.
PAZARLAMANIN DİJİTAL UZMANI
Şirketlerin departmanları arasında dijital pazarlama da yer almaya başladı. Şirketin dijital ortamda marka bilinirliğinin artırılması ve potansiyel kitlenin müşteriye dönüştürülmesinden sorumlu olan dijital pazarlama uzmanının, özellikle arama motoru pazarlaması, e-ticaret sitesinin geliştirilmesi, e-posta pazarlaması, video pazarlaması gibi yeni pazarlama modellerini kullanması gerekiyor.
SEO BİLEN KAZANACAK
İnternet dünyasının da kendine has bir dili ve kuralları var. Üretilen milyonlarca içeriğin belli kriterlerden geçirilmesi ve en doğru bilgilerin aktarılabilmesi için çalışan arama motorlarında amaç, bilgi kirliğini en aza indirmek. Bu sebeple yazılan her içerik belirli kurallara bağlı olmak zorunda. İşte bu SEO kurallarını bilen, takip eden ve dijital alanda sizi arama motorlarında üst seviyelere taşımak için çalışan kişilere de SEO uzmanı deniyor. Kaynak, İTO