BATMAN - Batman İl Sağlık Müdürü Dr. İhsan Bodakçi, 112 Acil Komuta Kontrol Merkezinin 2012 yılında yaptığı faaliyetler hakkında basın açıklaması yaptı.
2012`de 112 Acil Komuta Kontrol Merkezine 1 Milyon 58 bin 764 çağrı geldiğini ve bunların yüzde 2,08`inin (22 bin 048) hizmet görüşmesi olduğunu ifade eden Bodakçi, geriye kalanların ise gereksiz aramaların olduğu belirtildi.
Sınırları içerisinden yapılan tüm 112 çağrıları il merkezindeki 112 Komuta Kontrol Merkezi tarafından karşılandığını kaydeden Dr.İhsan Bodakçi, \"Sabit, ankesör veya cep telefonunuzdan 112 numaralarını tuşladığınızda çağrınızı 112 Komuta Kontrol Merkezi`mizde doktor ve sağlık personellerinden oluşan görevli 112 ekibimiz karşılar. Dijital ses kayıt sistemine de otomatik olarak kaydedilen çağrınız, nöbetçi hekim tarafından titizlikle değerlendirilerek, gerekli görüldüğünde size en yakın istasyondan adresinize bir acil yardım ambulansı ve ekibi yönlendirilir.112 Komuta Kontrol Merkezimizde 24 saat esasına göre hizmet verilmektedir. Her şeyden önce 112`de çalışmak bir gönül işidir\" dedi.
Bodakçi, 2011`de 16 bin 756 vaka sayısının mevcut olduğunu ve bu sayının 2012 yılının sonunda 22 bin 048 rakamına ulaştığını belirtti. Bodakçi, \"İnsanımız 112`yi öğrendi ve ambulans talebinde bulunuyor. 2012 yılına baktığımızda 14 istasyonla Batman`da hizmet vermekteyiz. İstasyon başına düşen nüfus bizim için önemlidir. Batman`ın merkez nüfusu 339 bin Batman`a bağlı köylerle beraber 370 bin 705, toplam nüfus 524 bin 499`dur. Merkezde 112`ye bağlı 5 acil yardım istasyonu, hastanelerimize entegre hizmet veren 2 nakil istasyonu olmak üzere toplam 7 istasyonumuz mevcuttur. Bakanlığımız 50 bin kişiye 1 istasyon olacak şekilde planlama yapmaktadır. Batman`da ise 37 bin 464 kişiye bir istasyon düşmektedir. Biz bunları 25 binlere indirmeyi hedefliyoruz. Şu an vakalarımızın yüzde 28`ini kırsal, yüzde 72 sini kentsel vakalar oluşturmaktadır\" ifadelerini kullandı.
Zor Günlerin Cankurtaranı UMKE
UMKE`nin (Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi) çalışma sistemi ve bu zamana kadar yaptığı hizmetlere de değinen Dr. İhsan Bodakçi \"UMKE`de çalışan arkadaşlarımız çok profesyonel eğitim almaktadırlar. Deprem, sel gibi her türlü afette görev alırlar. Hepsi gönüllü sağlıkçılardır. Bir afet meydana geldiği anda hepsi toparlanıp afet bölgesine giderek tıbbi müdahale yaparlar. 112 afetten çıkarılmış vakayı hastaneye götürürken gerekli müdahaleyi yapar. UMKE`ciler ise afet yerinde müdahale ederler. UMKE hizmetleri sadece yurt içi ile sınırlı değildir. Bu birimdeki arkadaşlarımız yurtdışında da görev alabiliyorlar\" dedi.
112`yi Gereksiz Yere Meşgul Etmeyin!
Bu denli profesyonel olan ve zamanla yarışan 112 Komuta Kontrol Merkezinin sorunlarının bulunduğunu ama gerçekleşen hizmetlerin yanında bu sorunların en asgari düzeyde tutulmaya çalışıldığına dikkat çeken Dr. İhsan Bodakçi, \"En büyük sıkıntımız 112 hatlarının gereksiz yere meşgul edilmesidir. Ayrıca bazı vakalarda hasta yakınlarının sağlık görevlilerine fiziki müdahaleye varan sert tepkiler göstermesinin de çalışanlarımızı sıkıntıya sokmaktadır. Zaman zaman trafik sorunu da yaşamaktayız, vatandaşlarımızın trafikte ambulanslarımıza karşı duyarsız davranması ekiplerimizin taşıdığı hastaların hayatını tehlikeye atmaktadır\" şeklinde konuştu. (Veysi Rüzgar-İLKHA)
112`yi Aramdan Önce Bir Kez Daha Düşünün!
Batman İl Sağlık Müdürü Dr. İhsan Bodakçi, 112 Acil Komuta Kontrol Merkezinin en büyük sıkıntısı gereksiz yere yapılan aramalar olduğunu söyledi.
15.01.2013 12:00:02 / Güncel