Aynı gün teslimatın e-ticarete kazandırdığı ivme de dijital pazarlama gibi dikkat çekiyor. Bu alanda yapılan bir araştırmaya göre, İstanbul’da e-ticarette siparişlerin yüzde 25’inin aynı gün teslimatla gerçekleşmesi, toplam ciroda yüzde 10 ek artış sağlıyor.

e-Ticarette sektörün küresel büyüklüğünün 2021’de 12 trilyon doları aşması bekleniyor. Bunun 8 trilyon dolarlık kısmının B2B ticaret hacminden, 4.5 trilyon dolarlık bölümünün ise B2C ticaret hacminden oluşacağı da tahmin ediliyor. e-ticaretin etkinliğinin giderek artmasında dijital pazarlama da önemli misyon üstlendi. İstanbul Ticaret Odası, ‘e- Ticarete Verimli Dijital Pazarlama Yaklaşımı’ semineri ile üyelerini bu alandaki gelişmeler hakkında bilgilendirdi. Açılış konuşmasını İTO Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Doğan Salman’ın yaptığı seminerde, dijital pazarlamada başarılı çalışmalara imza atan firmaların yetkilileri sunum yaptı.

MÜŞTERİYE ULAŞMAK

Pazarlamadaki değişimde en büyük yansımanın dijital pazarlama olarak karşımıza çıktığını belirten Salman, “Mobil cihazlar sayesinde yaşam tarzı değişti ve bu aynı zamanda alışveriş alışkanlıklarımızı da etkiledi. Artık firmalar arama motorlarında üst sıralarda yer alarak, bilgilendirme mailleri ve sosyal medya kanallarında reklam vererek tüketicilere ulaşmaya çalışıyorlar. ‘2019 Küresel Dijital Raporu’ sonuçlarına göre ülkemizde 59 milyon internet kullanıcısı mevcut ve yüzde 84’ü her gün internete giriyor. Toplam nüfusumuzun yüzde 63’ü ise sosyal medya platformlarını kullanıyor. Bu sonuçlar dijital pazarlama için bütçe ayırmayan ve sosyal medyada yer almayan firmaların satış ve rekabette pazardaki rakiplerinden geriye düşecekleri öngörüsünü doğrular nitelikte” dedi.

GROWTH HACKING YAKLAŞIMI

Firmaların Growth Hacking Yaklaşımı’na (büyüme için inovatif yollar bulma) önem vermesi gerektiğinin altını çizen Galatasaray Üniversitesi Mühendislik ve Teknoloji Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Murat Levent Demircan ise yaklaşımın çok fazla bilgi ve veri analizini içerdiğini söyledi. Dr. Demircan, dijital dönüşümün; yalın yönetim, dijital pazarlama, veri analizi ve yazılım-otomasyonu da içinde barındırdığını vurguladı.

Dijital pazarlama kanallarını, sosyal medya, arama motoru, görüntülü reklamlar, yeniden pazarlama ve satış ortaklığı olarak ayıran GittiGidiyor Dijital Pazarlama Müdürü Burak Arslan da başarının dört adımını şöyle sıraladı: “Hedefi doğru belirleyin, hedef kitleyi iyi tanımlayın, tanıtım görselleri hazırlayın, optimizasyon yapın.”

7/24 SHOWROOM

Dijital pazarlamada sosyal medyanın önemine dikkat çeken Hackquarters Sosyal Medya Mentörü Özgür Ahmet Köse ise şunları söyledi: “Sosyal medyanın odağında markalar değil insanlar var. Çünkü insanların markalaştığı, markaların insanlaştığı bir çağdayız. Sosyal medya hesabınız 365 gün 24 saat açık showroomunuzdur. 

Sosyal medya hesabınız artık sizin websitenizdir. Sosyal medya reklamları işletmenize büyük markalarla rekabet ederken eşitlik ve adalet sağlar. İnsanlara ulaşmak için takipçilerinize anket yaparak etkileşimde kalın. Müşteri, onların önemsendiğinin belli edildiğinde mutlu olur.”

6 KAT FAZLA SATIŞ FIRSATI

Dijital pazarlamada Omnichannel (Online ve offline kanalların birbirine entegrasyonu) ile ROPO (online araştırma, offline satın alma) yaklaşımlarının da ihmal edilmemesi gerektiğini belirten Koçtaş Dijital Kanallar Müdürü Ömer Tokuş, “Müşterinin beklentisi değişti. Rekabet dijitalde. İnternet rekabet edilebilirliği de getirdi. Dijitalde reklam ölçümlenebilir. Başladığı ve bittiği yerde detaylı veri alınabiliyor. ROPO verilerine göre, dijital pazarlama offline kanalın da satışını 6 kat artırıyor” dedi.

AYNI GÜN TESLİMATIN CİROYA KATKISI

Dijital pazarlamayı, iletişimin ‘veri okuyan kısmı’ olarak görmek gerektiğini vurgulayan Tatilsepeti Pazarlama Direktörü Canan Demir Kurukaya, turizmde süreçlerin her birinde farklı pazarlama stratejisi uygulamak gerektiğini söyledi. Değer zinciri anlayışının değiştiğini belirten Deloitte Danışmanlık Hizmetleri Lideri Hakan Göl de “Dijital dönüşümle değer artık şirketin dışında. İnsanlar, artık her zamankinden daha fazla kişiselleştirilmiş, bağlamsal marka deneyimi bekliyor. ‘Bana değer ver, kolaylaştır, bana alakalı tercihleri sun, tutarlı ol’ mesajını veriyorlar” dedi. Dijital pazarlama yatırımı yapacak KOBİ’ler için en önemli adımın kaynak planlaması olduğunu vurgulayan Joker e-Ticaret Müdürü Mehmet Türkel ise aynı gün teslimatın önemi konusunda şu veriyi paylaştı: “İstanbul’da e-ticarette siparişlerin yüzde 25’inin aynı gün teslimatla gerçekleşmesi, toplam ciroda yüzde 10 ek artış sağlıyor.”

Kaynak, İTO