TEKNOLOJİ SERVİSİ

Türkiye’nin ilk sivil havacılık amaçlı yaklaşım radar sistemi Milli Gözetim Radarı’nda (MGR) sona yaklaşıldı. Gaziantep Havalimanı’nda kule ve radar binası inşaatı biten MGR, test aşamasının ardından hizmete girecek. 

BİLGEM VE DHMİ İŞ BİRLİĞİNDE

MGR’nin TÜBİTAK Bilişim Ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi (BİLGEM) ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ) iş birliğinde yerli ve milli olarak geliştirildiğinin altını çizen Bakan Varank, “MGR, milli imkânlarla hayata geçirdiğimiz Türkiye'nin ilk sivil havacılık amaçlı havaalanı yaklaşım radar sistemi olacak.” diye konuştu.

AKTİF OLARAK KULLANILACAK

Varank, MGR’nin Gaziantep Havalimanı’nda kurulduğunu kaydederek, “Test aşamaları tamamladıktan sonra tam fonksiyonlu olarak DHMİ'ye teslim edilecek. Ardından da hava trafik kontrol hizmetlerinde aktif olarak kullanılacak.” dedi.

TİCARİLEŞME KONUSUNDA TEKLİFLERE AÇIĞIZ

Bakan Varank, BİLGEM’in Türkiye’nin kendi özgün teknolojilerini geliştirmede çok önemli bir fonksiyona sahip olduğunu belirtirken, “Elbette TÜBİTAK enstitülerinin temel görevi kritik arge çalışmaları yürütmek. Bu geliştirdiğimiz teknolojileri ticarileştirmek, seri üretimini yapmak isteyen firmalarla işbirliğine, onlara bu teknolojiyi lisanslamaya da hazırız” dedi.

MENZİLİ 112 KM.

MGR, tam yedekleme özelliğine sahip birincil gözetleme radarı PSR ve ikincil gözlem radarı SSR’den oluşuyor. PSR radarı, S- bantta çalışarak, 112 km. menzile ve 8.5 km azimut kapsama alanına sahip. SSR radarı da MODE - S desteği sağlıyor. Bu sayede, uçağın tescil işareti, mevkisi, irtifası ve hızı gibi bilgiler iletilebiliyor.

HAREKETLİ HEDEF TAKİBİ

Hareketli hedef takibi yapabilen algoritmaya sahip olan MGR, yağış konumu ve yoğunluğunu da ölçebiliyor.

SAHA KABUL TESTİ 24 ŞUBATTA BAŞLIYOR

PSR sisteminin tam yedeklilik testleri ve fabrika kabul testleri tamamlandı. Sistemin saha kabul test süreci ise 24 Şubatta başlayacak.