Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Can Dinçer, beyaz eşya sektörünün, 2019’da tüm olumsuzluklara rağmen başarılı bir yıl geçirdiğini belirterek, “2019’un ilk yarısında ÖTV’nin sıfırlanmasının katkısı, ikinci yarıda da ekonomide toparlanma trendi, firmaların kampanyaları ve güçlü ihracatımızın desteğinde toplam satışlarımız adet bazında bir önceki yıla göre yüzde 2 daralarak 28,5 milyon seviyesinde gerçekleşti” dedi.

Teşvikle Almanya’yı yakalarız
Beyaz eşya pazarının 2017’de 6 ana ürün toplamında 8,5 milyon adetle en yüksek seviyeye ulaştığını ifade eden Dinçer, “Ülkemizle nüfusları aynı seviyede olan Almanya ve Fransa’da, pazar 10-12 milyon adet civarında. Orta vadede ana hedefimiz bu pazar büyüklüklerine ulaşmaktır. Sağlanacak devlet teşvikleriyle bu ülkelerdeki satış adetlerini yakalamamızın mümkün olduğuna inanıyoruz. Beyaz eşya artık günümüzde her evde bulunuyor. Lüks tüketim olmaktan çıktığı için ÖTV’den muaf tutulması gerektiğini savunuyoruz” diye konuştu.

600 bin kişinin ekmek kapısı
“Sektörümüz doğrudan 60 bin, dolaylı 600 bin kişiye istihdam sağlayan, 28 milyon adetlik üretim, 22 milyon adetlik ihracat hacmi ile ülkemizin ekonomik büyümesinde itici güç konumunda’’ diyen Dinçer ‘’Ülkemiz yüzde 7’lik üretim hacmi ile Çin’den sonra dünyanın en büyük beyaz eşya üretim üssü konumunda. Üretiminin yüzde 75’ten fazlasını ihraç eden sektörümüz başta Ar-Ge yatırımı ve vergi kolaylıkları olmak üzere devlet teşviklerine ihtiyaç duymaktadır” dedi.

“Bayilik sistemi için desteğe ihtiyaç var”
TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Kara da, beyaz eşya sektöründe 15 binden fazla bayiyi kapsayan çok büyük bir ekosistemin bulunduğuna dikkat çekerek, ‘Bayilik sistemimizin yaşayabilmesi için; KOSGEB kredisi gibi imkânları sağlanarak sektöre giriş maliyetlerinin azaltılması, AVM kiralarına getirilecek düzenlemeler ve enerji maliyetlerinin azaltılması gibi desteklere ihtiyaç duyulmaktadır” diye konuştu.

Kaynak: Yeniakit